Omańskie tanie linie lotnicze SalamAir otrzymały sloty na Lotnisku Chopina, a więc prawo na wykonywanie startów i lądowań. Jest duża szansa, że niskobudżetowiec z Półwyspu Arabskiego w sezonie zimowym połączy Maskat – stolicę Omanu – z Warszawą.
SalamAir jest pierwszym prywatnym omańskim przewoźnikiem lotniczym. Linie zostały założone w 2016 r. Inauguracyjny rejs odbył się 30 stycznia 2017 r. Hubem bliskowschodniego niskokosztowego operatora jest port lotniczy w stolicy Omanu. Flota przewoźnika składa się z 12 samolotów z rodziny A320neo. W barwach SalamAir lata sześć A320neo, które na pokład mogą zabrać 180 pasażerów oraz sześć większych A321neo. W tym przypadku w jednym rejsie może wziąć udział 212 podróżnych.
Z Maskatu linie oferują bezpośrednie loty do 38 miast w 23 państwach w Afryce, subkontynencie indyjskim oraz na Bliskim Wschodzie. W siatce połączeń linii znajduje się także pięć połączeń krajowych. SalamAir od dwóch lat rozwija się także w Europie. Wąskokadłubowce omańskiego przewoźnika w tym sezonie letnim pojawią się w Pradze, Sarajewie. Do stolicy Czech i Bośni i Hercegowiny linie będą oferować dwa loty w tygodniu. Mimo że SalamAir uważany jest jako budżetowy przewoźnik, to sprzedawane przez linie bilety lotnicze wcale nie są tanie. Za przelot w dwie strony z Pragi do Maskatu trzeba zapłacić ponad trzy tysiące złotych, podczas gdy w te same dni można polecieć Turkish Airlines, z krótką przesiadką w Stambule, za około 2,3 tys. złotych.
W maju, kiedy przewoźnik poinformował o przywróceniu lotów do Sarajewa, linie wskazały, że przeprowadzają analizę nowych miejsc docelowych w Europie. – Salam Air przeprowadza obecnie analizę ekonomiczną dwudziestu nowych destynacji turystycznych w Europie i Europie Wschodniej. Naszym celem jest przyciągnięcie turystów do Sułtanatu Omanu i ożywienie branży turystycznej. Inicjatywa ta ma na celu powiększeniu ruchu turystycznego na lotniskach w Maskacie i Salalah – wskazał rzecznik omańskiego przewoźnika.
Słowa rzecznika mają odzwierciedlenie w raporcie slotowym dla Lotniska Chopina. SalamAir zawnioskowały do Airpot Coordination Limited o przyznanie slotów w warszawskim porcie lotniczym. Do obsługi regularnych rejsów łączących Oman z Warszawą koordynator przyznał przewoźnikowi 44 sloty (22 lądowania i 22 wyloty). Tak jak w przypadku Pragi i Sarajewa, połączenie Maskat – Warszawa – Maskat, jeśli SalamAir skorzystają z otrzymanych slotów, powinno być realizowane dwa razy w tygodniu, jeśli będzie oferowane krócej niż cały okres trwania lotniczego sezonu zimowego, który rozpoczyna się 29 października br. i trwa do 23 marca 2024 r. 22 lądowania mogą także oznaczać, że połączenie będzie realizowane raz w tygodniu, lecz przez cały sezon.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.