Partner serwisu
Biznes i przemysł

Samolot Flaris Lar 1 gotowy do startu (ZDJĘCIA)

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
04-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Flaris

Podziel się ze znajomymi:

Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał zgodę na rozpoczęcie prób lotu w powietrzu dla samolotu Flaris Lar 1 – poinformowali twórcy dolnośląskiego odrzutowca. Samolot nr 007 o znakach SP-YLE napędzany silnikiem Williams FJ33-5A rozpoczyna kolejny krok na drodze do certyfikacji.

– Bardzo dziękujemy prezesowi ULC oraz całemu Zespołowi Specjalistów Departamentu Techniki Lotniczej ULC za wsparcie w rozwoju polskich innowacyjnych konstrukcji FLARIS – mówią twórcy odrzutowca.

Flaris Lar 1 – odrzutowiec dyspozycyjny o maksymalnej masie startowej 1700 kg – może zabrać na pokład do 5 osób. Jego konstrukcja została zoptymalizowana do szybkich przelotów na pułapie FL250 (7800m). Prędkość maksymalna samolotu wynosi 750km/h, a jego zasięg – 3000 km.

Flaris został wyposażony w silnik FJ33-5A – najbardziej efektywny dwuprzepływowy silnik odrzutowy na świecie. Ciąg silnika wynosi 8,5 kN przy jego masie własnej 130 kg. Jego parametry techniczne znacznie przewyższają inne oferowane na rynku napędy. Firma Williams osiągnęła jako jedyna na rynku tak wysoki współczynnik ciągu do jego masy.

– Flaris jest najmniejszym, najszybszym i najbardziej zaawansowanym odrzutowcem dyspozycyjnym, który tworzy nową klasę HPJ (High Speed Personal Jet). Jest bezkonkurencyjnie bezpieczny ze względu na charakterystyki szybowcowe i ratunkowy system spadochronowy – zapewnia Rafał Ładziński, pomysłodawca i producent odrzutowca.

Flaris Lar 1 jest bardzo lekki i wytrzymały dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych, certyfikowanych preimpregnatów węglowych, podobnie jak w najnowszych samolotach rejsowych, np. A 350 czy Dreamliner. Samolot ten posiada zdolność operowania z krótkich – 250-metrowych trawiastych pasów lub małych lotnisk. Dzięki temu można ominąć duże lotniska i dolecieć najbliżej celu podróży. Flaris Lar 1 stanowi więc alternatywę dla zatłoczonych autostrad i czasochłonnych lotów liniami rejsowymi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko Warszawa-Radom: 7 tys. pasażerów w styczniu

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Warszawa-Radom: 7 tys. pasażerów w styczniu

inf. pras. PPL/Lotnisko Warszawa-Radom 09 lutego 2024

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Biznes i przemysł

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Redakcja/inf. pras. 15 listopada 2023

Flaris skończył próby naziemne i rozszerzony oblot

Biznes i przemysł

Flaris skończył próby naziemne i rozszerzony oblot

Łukasz Malinowski 21 grudnia 2019

Nowy FLARIS LAR1 MALE poleci jeszcze w tym roku

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1: Trwają testy w locie (Wideo)

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1: Trwają testy w locie (Wideo)

Emilia Derewienko 12 kwietnia 2019

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Biznes i przemysł

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Emilia Derewienko 26 czerwca 2018

Zobacz również:

Lotnisko Warszawa-Radom: 7 tys. pasażerów w styczniu

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Warszawa-Radom: 7 tys. pasażerów w styczniu

inf. pras. PPL/Lotnisko Warszawa-Radom 09 lutego 2024

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Biznes i przemysł

Flaris pokazał bezzałogowy odrzutowiec Sinyar

Redakcja/inf. pras. 15 listopada 2023

Flaris skończył próby naziemne i rozszerzony oblot

Biznes i przemysł

Flaris skończył próby naziemne i rozszerzony oblot

Łukasz Malinowski 21 grudnia 2019

Nowy FLARIS LAR1 MALE poleci jeszcze w tym roku

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1: Trwają testy w locie (Wideo)

Biznes i przemysł

Flaris Lar 1: Trwają testy w locie (Wideo)

Emilia Derewienko 12 kwietnia 2019

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Biznes i przemysł

Ostatnie testy silnika odrzutowca Flaris zakończone

Emilia Derewienko 26 czerwca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5