Rząd regionalny Sardynii ogłosił przetarg na obsługę połączeń lotniczych z portów Alghero, Olbia i Cagliari do lotnisk Mediolan-Linate i Rzym-Fiumicino.
Trasy będą realizowane w ramach świadczenia usługi publicznej znanej we Włoszech pod nazwą „continuità territoriale”. Zaproszenia do zapewnienia "ciągłości terytorialnej" otrzymało dwanaście linii lotniczych ze Starego Kontynentu.
Wśród tuzina europejskich przewoźników, którzy mają szansę zastąpić w tej roli Alitalię,
kończącą działalność 14 października, znalazły się Air Malta, Blue Air, Blue Panorama, Danish Air Transport, easyJet, Italia Trasporto Aereo, Neos Air, Ryanair, Volotea, Vueling i Wizz Air. Oferty można nadsyłać do środy 29 września.
Zwycięzca przetargu uzyska zgodnie z procedurą przydzielenie dotowanych przez państwo usług na siedem miesięcy z opcją przedłużenia na kolejne dwa lata. Oferty będą oceniane pod względem technicznym i ekonomicznym trasa po trasie, a zadania będą specyficzne dla każdego z sześciu obejmujących przetarg połączeń.
Alitalia wystawiła 18 września swoją markę na sprzedaż. Cena bazowa wynosi 290 mln euro plus podatki. Jest to część procesu przekazywania operacji nowemu, państwowemu przedsiębiorstwu
Italia Trasporto Aereo, które planuje nabyć markę w drodze przetargu publicznego. Więcej o tym w
TYM TEKŚCIE.
Flota
ITA w pierwszej fazie działalności będzie realizować rejsy z pomocą 45 wąskokadłubowych airbusów A319 i A320 oraz siedmiu szerokokadłubowych airbusów A330-200. Odrzutowce na początku będą obsługiwać loty do 45 destynacji na 61 trasach. W najbliższym sezonie zimowym dolecą z Rzymu i Mediolanu do Bostonu, Miami, Nowego Jorku i Tokio.
Latem przyszłego roku do sieci długodystansowych połączeń nowego przewoźnika dołączą jeszcze Buenos Aires, Los Angeles, Sao Paulo i Waszyngton. Na liście ciekawszych europejskich destynacji są natomiast Amsterdam, Bruksela, Frankfurt nad Menem, Genewa, Londyn i Paryż, a następnie Ateny, Madryt i Tel Awiw.