W sezonie zimowym 2019/20 SAS rozpocznie bezpośrednie loty z Kopenhagi, Aalborga i Londynu Heathrow na Scandinavian Mountains Airport, nowe lotnisko na pograniczu Norwegii i Szwecji w Sälen/ Trysil.
SAS pierwszym przewoźnikiem na nowym lotnisku
SAS ogłosił w sumie cztery nowe loty tygodniowo do i z Sälen/ Trysil. Loty z Danii i Wielkiej Brytanii będą oferowane w sezonie zimowym od końca grudnia 2019 do Wielkanocy 2020. Dzięki ponad 250 trasom w ośrodkach Skistar w odległości 25-40 minut od lotniska, nowe połączenia SAS oferują zupełnie nowy sposób na dotarcie do skandynawskich ośrodków narciarskich i obszarów górskich w Sälen i Trysil. SAS i SkiStar zawierają również strategiczne partnerstwo, które uprości na przykład procedurę rezerwacji jazdy na nartach.
– Cieszymy się, że SAS jest w stanie zaoferować pierwsze międzynarodowe loty na nowe lotnisko. Krótki czas podróży, atrakcyjne rozkłady lotów w połączeniu z fantastycznymi możliwościami jazdy na nartach i innymi zimowymi atrakcjami w szwedzkich i norweskich górach są tym, czego szuka wiele osób. Będziemy nadal rozwijać współpracę z SkiStar w celu ulepszenia usług, które możemy zaoferować naszym pasażerom i ułatwienia korzystania ze skandynawskiej zimy – powiedział Karl Sandlund, wiceprezes ds. handlowych w SAS.
Czas lotu z Kopenhagi i Aalborga do Sälen/ Trysil wynosi około 1 godziny i 20 minut, a lot z Londynu trwa około dwie godziny. SAS będzie obsługiwał loty na lotnisko Scandinavian Mountains Airport (SCR) od 29 grudnia z Danii i 28 grudnia z Wielkiej Brytanii. Rejsy będą obsługiwane nowoczesnym airbusem A320neo, który jest najcichszym i najbardziej ekonomicznym samolotem w branży i zmniejsza emisje CO2 nawet o 18 proc. Bilety do Sälen/ Trysil są już dostępne w sprzedaży we wszystkich kanałach sprzedaży SAS-u.
Fakty o nowym lotnisku
Lotnisko w Górach Skandynawskich – Scandinavian Mountains Airport (IATA: SCR), zwane także lotniskiem Sälen/ Trysil, to budowane lotnisko w miasteczku Dalarna w Szwecji, w pobliżu granicy z Norwegią. Otwarcie nowego portu planowane jest na grudzień 2019 r. Będzie to pierwsze lotnisko na świecie zbudowane bez wieży kontroli lotów, zamiast tego będzie obsługiwane za pomocą tzw. wirtualnej wieży.
-
Droga startowa: 2500 m x 45 m do lądowania (TORA – Takeoff Run Available), 2800 x 45 m do startu (TODA-Take Off Distance Available), numer referencyjny 4E
- Nawigacja: ILS CAT III, DME, RNP
- Miejsca postojowe: komercyjne/ zwykłe/ czarterowe: cztery miejsca dla samolotów kodu C (A320/B737) lub alternatywnie dwa miejsca dla kodu D/E
- Część dla lotnictwa ogólnego, w tym tankowanie UL91/AVGAS
- Terminal: 50 tys. m2 powierzchni, 4 bramki wyjściowe (gate-y), sklepy wolnocłowe, restauracja, wypożyczalnia samochodów, taksówki, transport autobusowy, kontrola graniczna, odprawa celna.