Partner serwisu
Biznes i przemysł

SAS pożegnał ostatniego B737-700 (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

Era boeingów 737 we flocie SAS dobiegła końca. W niedzielę B737-700 w barwach skandynawskich linii lotniczych odbył swój ostatni komercyjny lot na trasie ze Sztokholmu do Oslo. Od teraz, wąskokadłubowa flota samolotów SAS-u będzie opierać się najnowsze airbusy z rodziny A320.

Dekadę temu skandynawskie linie lotnicze rozpoczęły proces wycofywania z czynnej służby starzejących się boeingów 737. Decyzja podyktowana była wzrastającymi kosztami utrzymania starych samolotów, a także chęcią posiadania floty samolotów jednego producenta, w tym przypadku: Airbusa.

W 2013 roku SAS pożegnał B737-400 oraz B737-500. Sześć lat później z floty wycofany został boeing 737-600. W pierwszej połowie br. ostatnie komercyjne loty zrealizowały B737-800.
Od momentu dostawy pierwszego wąskokadłubowego boeinga, przez flotę SAS-u przewinęło się ponad 100 różnych B737.

W niedzielę, 19 listopada, ostatni we flocie SAS-u boeing 737-700 (LN-RRB) odbył swój ostatni komercyjny lot. Bilety lotnicze na „specjalny” rejs, ze Sztokholmu do Oslo, rozeszły się bardzo szybko. Mimo że czas lotu między portem Arlanda a Gardermoen przeważnie trwa maksymalnie 45 minut, 141 pasażerów „pożegnalnego rejsu” spędziło w powietrzu dwie i pół godziny. Aby upamiętnić lot i wieloletnią służbę tego typu samolotu, piloci wyznaczyli trasę lotu w taki sposób, aby w aplikacji Flightradar24 widoczna była liczba „700”.

Średni wiek floty boeingów 737-700 SAS-u wynosił 19 lat. Samolot, który odbył ostatni lot, został dostarczony w 2007 roku. Maszyna, realizując 31 055 operacji, przeleciała ponad 112 tys. kilometrów. – Boeingi 737 dobrze nam służyły, ale czas pożegnać się z tym kultowym samolotem i zrobić miejsce dla wydajniejszych samolotów nowej generacji, które od kilku lat dołączają do naszej floty – oświadczył przewoźnik.


Mimo że amerykański producent samolotów „zaktualizował” popularnego B737, wypuszczając na rynek B737 MAX, SAS zdecydował się na samoloty produkcji Airbusa. Połączenia krótko- i średniodystansowe wykonywane są obecnie przez 53 wąskokadłubowe airbusy z rodziny A320. Linie posiadają w leasingu trzy A319, 11 A320ceo, 36 A320neo oraz trzy A321neo. Dodatkowo flotę wąskokadłubową zasila kolejny A319 (OY-KBT), który przechodzi przegląd konserwacyjny.

W skład floty SAS-u wchodzą również: osiem A330-300, trzy A350-900, siedem ATR-ów 72-600 oraz 17 bombardierów CRJ-900.

W zeszłym miesiącu SAS wykazał swoje zaangażowanie w samoloty Airbusa, podpisując umowę sprzedaży i leasingu zwrotnego z irlandzkim leasingodawcą AerDragon Aviation Partners na dwa airbusy A320neo. Skandynawskie linie zdecydowały się także wydłużyć okres użytkowania trzech A330, mimo że w ramach procesu restrukturyzacyjnego, mającego ograniczyć duże koszty stałe, miały zostać wycofane.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ponad 2,4 mln pasażerów podróżowało w lipcu z SAS. Rekord po pandemii

Pasażer i linie lotnicze

Ponad 2,4 mln pasażerów podróżowało w lipcu z SAS. Rekord po pandemii

Rafał Dybiński 13 sierpnia 2023

Piloci SAS-u będą strajkować w najbliższą środę

Prawo i polityka

SAS wymagają masek ochronnych podczas wszystkich lotów

Pasażer i linie lotnicze

SAS: Pierwszy Airbus A321LR poleci z Kopenhagi do Bostonu

Pasażer i linie lotnicze

SAS: Pierwszy Airbus A321LR poleci z Kopenhagi do Bostonu

Piotr Bożyk, Łukasz Malinowski 15 listopada 2019

Koniec strajku w SAS

Pasażer i linie lotnicze

Koniec strajku w SAS

Aleksander Domański 06 maja 2019

Strajk w SAS. Odwołana część rejsów Gdańsk – Kopenhaga

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Ponad 2,4 mln pasażerów podróżowało w lipcu z SAS. Rekord po pandemii

Pasażer i linie lotnicze

Ponad 2,4 mln pasażerów podróżowało w lipcu z SAS. Rekord po pandemii

Rafał Dybiński 13 sierpnia 2023

Piloci SAS-u będą strajkować w najbliższą środę

Prawo i polityka

SAS wymagają masek ochronnych podczas wszystkich lotów

Pasażer i linie lotnicze

SAS: Pierwszy Airbus A321LR poleci z Kopenhagi do Bostonu

Pasażer i linie lotnicze

SAS: Pierwszy Airbus A321LR poleci z Kopenhagi do Bostonu

Piotr Bożyk, Łukasz Malinowski 15 listopada 2019

Koniec strajku w SAS

Pasażer i linie lotnicze

Koniec strajku w SAS

Aleksander Domański 06 maja 2019

Strajk w SAS. Odwołana część rejsów Gdańsk – Kopenhaga

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5