Podczas odbywającej się 26 listopada 2019 roku Gali podsumowującej tegoroczny konkurs „Siła Przyciągania” poznaliśmy jego tegorocznych laureatów. Jedyną nagrodzoną firmą reprezentującą branżę lotniczą był największy pracodawca w tym sektorze w naszym kraju – firma LS Airport Services, której pracownicy zajmują się obsługą naziemną samolotów i obsługują ponad połowę pasażerów wylatujących bądź przylatujących do Polski.
Jak mówią o konkursie jego organizatorzy, „Konkurs „Siła Przyciągania” ma na celu wyłonienie najciekawszych i najskuteczniejszych kampanii, inicjatyw i akcji, które powodują, że firma nie tylko przyciąga, ale i zatrzymuje najbardziej utalentowanych pracowników. Nagradzamy organizacje, które widzą potencjał w budowaniu swojego wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy, przykładają dużą wagę do właściwego wdrożenia nowo zatrudnionych osób oraz dbają o ich zaangażowanie i rozwój. Chcemy, by zwycięskie projekty stawały się inspiracją dla całego polskiego rynku.”
Skąd pomysł właśnie na to, aby dla tego typu inicjatyw zorganizować specjalny konkurs? „W obecnej sytuacji na polskim rynku pracy, kiedy notujemy rekordowo niskie bezrobocie, rosną płace i w wielu branżach otwarcie mówi się o rynku pracownika, szczególnie ważne są przemyślane i dobrze przeprowadzone działania wzmacniające markę dobrego pracodawcy. Bez nich firmy nie przyciągną nowych pracowników, a dotychczasowi zaczną odchodzić. Nagrodzone w konkursie „Siła przyciągania” przedsięwzięcia z zakresu employer brandingu mają stanowić najlepsze wzory do naśladowania i być inspiracją dla innych.” – czytamy na stronie internetowej konkursu.
LS Airport Services od dłuższego czasu podejmuje szereg różnorodnych inicjatyw służących przybliżaniu lotniczego środowiska pracy młodzieży oraz potencjalnie zainteresowanym, którzy nigdy nie zastanawiali się nawet nad tym, że mogliby podjąć pracę na lotniskach. Obok projektu edukacyjnego LS Academy, dedykowanego przyszły kadrom branży lotniczej i współpracy ze szkołami technicznymi kształcącymi na kierunkach lotniczych, w trasę po kraju wyruszyły „Schody do Twojej Kariery” – jedyna tego typu instalacja multimedialna na świecie, dzięki której każdy chętny przez chwilę może przenieść się na lotnisko i doświadczyć tego, jak wygląda praca w obsłudze naziemnej lub technicznej statków powietrznych. To właśnie „Schody do Twojej Kariery” zostały docenione przez jury konkursowe, które nagrodziło realizowaną przez LS Airport Services inicjatywę wyróżnieniem w kategorii „Najlepsza inicjatywa Out of the box”.
– Wykorzystanie przebudowanych prawdziwych schodów lotniskowych i wyposażenie ich w system akustyczno-wizualny oraz stanowisko Virtual Reality, sprawiło, że powstał wyjątkowy element wszelkiego rodzaju eventów. Zapraszając odwiedzających do wejścia na „Schody do Twojej Kariery”, zapraszamy potencjalnych kandydatów do serca operacji lotniczej, na szczycie każdy odwiedzający ma możliwość założenia gogli Virtual Reality i obejrzenia jednego z kilku przygotowanych przez nas filmów w technologii VR 360 – mówi o projekcie Marcin Opaliński, Prezes LS Airport Services.
– To pierwsze tego typu produkcje na świecie, nikt jeszcze nie zdecydował się na to, aby pokazać rotację samolotu z perspektywy pracowników obsługi naziemnej w tej technologii. Umożliwiamy widzom obejrzenie filmów z obsługi samolotu na wielu stanowiskach i etapach. Sformułowanie „Schody do Twojej Kariery” jest też doskonałym hasłem obrazującym możliwości jakie daje praca w LSAS – możliwość rozwinięcia własnych kompetencji i awansu – dodaje Opaliński, który sam od 25 lat pracuje na lotnisku i jest najlepszym przykładem tego, jak z podstawowego pracownika, który rozpoczynał pracę na lotnisku w okresie studiów, po przejściu kolejnych stopni kariery można stanąć na czele największego pracodawcy w polskiej branży lotniczej.
– Schody tworzą też doskonały pretekst, aby tworzyć eventy i przyciągać odwiedzających. Obsługą instalacji zajmują się pracownicy Spółki, którzy wzięli udział w wewnętrznej akcji „Zostań Twarzą LS”, w trakcie której poszukiwaliśmy ambasadorów marki. To oni najlepiej znają pracę i najlepiej o niej opowiedzą – wszyscy czekający na obejrzenie filmu jak i Ci, którzy go obejrzeli mogą rozmawiać z naszymi pracownikami o rzeczywistych warunkach pracy na płycie lotniska – opowiada Sebastian Grochala, Manager ds. Komunikacji i Marketingu LS Airport Services.
– W trakcie minionego roku, od czasu kiedy powstała instalacja, uczestniczyliśmy i organizowaliśmy 13 eventów plenerowych, odwiedzając różne miasta Polski – od Warszawy, przez Bytom, Katowice, Kraków, Gdynią po mniejsze miejscowości jak np. Pomiechówek. Szacujemy, że nasze stoisko odwiedziło w tym czasie ponad 56000 osób, z czego na Schody weszło i przeniosło się do serca operacji lotniskowych dzięki produkcjom VR ponad 28 000 osób – podkreśla Grochala.
Realizacja Kampanii i udział w tak dużej ilości wydarzeń przełożyło się bardzo konkretnie na zainteresowanie pracą w Spółce. Jak podaje Prezes Opaliński, „wynikiem kampanii jest między innymi liczba ponad 15 tysięcy CV, które w trakcie roku funkcjonowania Instalacji wpłynęło do naszej organizacji. Narzędzie przyczyniło się do podniesienia zaangażowania oraz motywacji pracowników, którzy wraz ze swoimi najbliższymi mogą odwiedzać eventy, w których uczestniczymy dzięki „Schodom” i mówić o swojej pracy z dumą”.
– W imieniu własnym oraz całego Zarządu Spółki pragnę serdecznie podziękować organizatorom konkursu oraz jury za wyróżnienie i docenienie naszego zaangażowania na rzecz przybliżania lotniskowego środowiska pracy – podsumowuje Opaliński. – Przed nami jeszcze wiele wyzwań, ale otrzymane wyróżnienie odbieramy jako znak, że jesteśmy na dobrej drodze. Korzystając z okazji dziękuję wszystkim pracownikom, którzy z ogromnym zaangażowaniem włączyli się w realizację tej kampanii i uczestniczyli w wielu wydarzeniach świetnie realizując postawione przed nimi cele. Dziękuję również agencjom, które wsparły nas technologicznie, koncepcyjnie i merytorycznie na czele z Agencją White Paper Agency, która pomagała nam w przygotowaniu kampanii włącznie z zaprojektowaniem specjalnej strony internetowej
www.schodydotwojejkariery.pl. Dziękuję również agencji SCPROJECTS, która wspierała nas w przygotowywaniu multimediów oraz stworzyła dokumentację filmową – efekty znajdziecie Państwo m.in.
na naszym kanale na Youtube. Dziękujemy wszystkim i zachęcamy do odwiedzenia naszej instalacji, ponieważ zakładamy, że jej funkcjonowanie potrwa do końca 2020 roku – zaznacza.