W Polsce pojawił się nowy przewoźnik cargo. Wczoraj (12 lutego) Sichuan Airlines Cargo zainaugurowały połączenie cargo na trasie Chengdu - Warszawa. Pierwsza rotacja została wykonana airbusem A330-200F o rejestracji B-308P. Za obsługę naziemną w Warszawie odpowiada firma LS Airport Services.
Sichuan Airlines Cargo będą latały do Warszawy raz w tygodniu: w każdy poniedziałek. Według wstępnych informacji linia uzyskała sloty do końca tego roku i pozostanie w stolicy na dłuższy czas. Początkowo rejsy będą odbywać się z międzylądowaniem w Ałmaty, a powrotne loty zostaną skierowane do Chin przez Budapeszt według rozkładu (czasy lokalne):
- 3U9829 Chengdu (CTU)- Ałmaty (ALA) 11:10 - 13:20
- 3U9829 Ałmaty (ALA) - Warszawa (WAW) 14:50 - 16:05
- 3U9830 Warszawa (WAW) - Budapeszt (BUD) 18:25 - 19:30
- 3U9830 Budapeszt (BUD) - Chengdu (TFU) 21:45 — 14:30 (+1)
Według na razie jeszcze niepotwierdzonych informacji od sezonu letniego 2024, a konkretniej od 1 kwietnia br. linia będzie latać do Warszawy bez międzylądowań:
- 3U9829 Chengdu (CTU) - Warszawa (WAW)
- 3U9830 Warszawa (WAW) - Chengdu (CTU)
Na razie jeszcze nie wiadomo na czyje zlecenie lata chińska linia. Być może za pojawieniem się przewoźnika stoją stale rosnące zakupy Polaków na wielu azjatyckich platformach zakupów e-Commerce.
Sichuan AirlinesSichuan Airlines to chińska linia lotnicza z siedzibą w międzynarodowym porcie lotniczym Chengdu Shuangliu (CTU) w Chengdu w prowincji Syczuan. Jest największą linią lotniczą w zachodnich Chinach, obsługującą głównie regularne loty krajowe i międzynarodowe z lotniska Chengdu Shuangliu, Chongqing Jiangbei (CKG) i Kunming Changshui (KMG). Sichuan Airlines była również pierwszą linią w Chinach kontynentalnych, która rozpoczęła loty airbusami A320, a także pierwszą linią w Chinach, która otrzymała airbusa A350.
Linie zostały założone 19 września 1986 r. jako Sichuan Airlines Company, a ich pierwszy lot odbył się 14 lipca 1988 r. na trasie Chengdu - Wanzhou. W sierpniu 2002 r. przewoźnik został zrestrukturyzowany jako Sichuan Airlines, w której Sichuan Airlines Co., Ltd. Group stała się głównym udziałowcem (40 proc.). Pozostali udziałowcy to China Southern Airlines (39 proc.), China Eastern Airlines (10 proc.), Air China Group (10 proc.) i Chengdu Gingko Restaurant Co. (1 proc.). W 2019r. linia była 42. największą grupą linii lotniczych na świecie pod względem ruchu lotniczego.
Flota przewoźnikaWe flocie chińskiej linii znajduje się 196 airbusów: 23 A319, 52 A320, 27 A320neo, 44 A321, 27 A321neo, cztery A330-200, trzy A330F, osiem A330-300 oraz osiem A350-900. Przewoźnik oczekuje na dostawę 30 samolotów: 20 maszyn COMAC C919, dwóch A321neo, sześciu A350-900 oraz dwóch A330P2F