Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Sieć tras WestJet osiągnie latem poziom 94 proc. sprzed pandemii. Więcej lotów do Europy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-03-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Sieć tras WestJet osiągnie latem poziom 94 proc. sprzed pandemii. Więcej lotów do Europy
fot. WestJet
Sieć tras kanadyjskich linii lotniczych WestJet w najbliższym w sezonie letnim będzie na poziomie 94 proc. stanu sprzed wybuchu kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Wrócą transatlantyckie rejsy z Halifax do Paryża oraz z Toronto do Barcelony.

Przewoźnik z Calgary zamierza obsługiwać latem 43 krajowe połączenia, 23 transgranicze, szesnaście skierowanych na Wyspy Karaibskie oraz osiem transatlantyckich. W sumie zaoferuje 600 lotów każdego dnia.

Silna konkurencja w Chicago

Jedną z ciekawszych nowych tras będzie łącząca porty Toronto-Pearson z Chicago-O’Hare. Loty na dystansie blisko 704 km obsłużą turbośmigłowe samoloty De Havilland Dash 8, które mogą zabrać na pokład 78 pasażerów, w tym dziesięciu w klasie premium, a pozostałych 68 w klasie ekonomicznej.

Rejsy między największym miastem prowincji Ontario oraz stanu Illinois zaplanowano codziennie, począwszy od 19 maja. Na tej trasie WestJet będzie konkurować z Air Canada, która oferuje loty aż siedem razy dziennie, a także z United Airlines, latającymi sześć razy na dobę, American Airlines, które realizują pięć rejsów dziennie oraz w mniejszym stopniu z Flair Airlines, które oferują tylko trzy loty w tygodniu.

Serwis "Routes" zaznacza jednak w uzupełnieniu, że jeszcze między mniejszymi portami Toronto-Billy Bishop i Chicago-Midway trzy razy na dobę latają Porter Airlines, a codziennie FlyGTA Airlines. Po uwzględnieniu więc tych wszystkich przewoźników na trasie Toronto - Chicago oferowanie WestJet zamknie się więc w granicach skromnych 4 proc.

Dreamlinerami do Paryża i Barcelony

Spośród najbardziej interesujących podróżujących z Europy połączeń najczęściej, bowiem dziewięć razy w tygodniu, będą obsługiwane rejsy z Toronto do portu Londyn-Gatwick. Taki rozkład będzie dostępny jednak od czerwca, a dopiero od 1 maja loty na tej trasie będą oferowane codziennie.

Pięć razy w tygodniu już od 14 marca można natomiast latać z Calgary do Paryża i na wspomniane wyżej Gatwick. Do tego portu stolicy Anglii będzie można codziennie przemieścić się również od 1 maja z Vancouver i Halifax. Stolica prowincji Nowa Szkocja na początku maja zyska jeszcze połączenia z Dublinem i Glasgow, realizowane trzy razy w tygodniu, a od 7 maja dodatkowo z Paryżem. Do stolicy Francji będzie można polecieć cztery razy w tygodniu.

Od 26 marca z Calgary także cztery razy w tygodniu będą dostępne rejsy do portu Londyn-Heathrow. Z kolei od 7 maja z największego miasta prowincji Alberta trzy razy w tygodniu będzie można przemieścić się do Rzymu. W tej samej częstotliwości planowane są od 8 maja rejsy do Dublina.

Pozostała oferta transatlantycka dotyczy Toronto. Oprócz przedstawionych wyżej lotów na Gatwick na 13 maja zaplanowano inaugurację lotów do Barcelony. Stolica Katalonii będzie obsługiwana trzy razy w tygodniu.

Od 15 maja z Toronto już codziennie będzie można przemieścić się do Dublina, a od 20 maja cztery razy w tygodniu do Glasgow. Listę transatlantyckich połączeń WestJet zamykają rejsy do Edynburga, które od 2 czerwca będą oferowane trzy razy w tygodniu.

Wszystkie międzykontynentalne trasy przewoźnik z Calgary realizuje szerokokadłubowymi boeingami 787-9. We flocie tych kanadyjskich linii lotniczych jest w sumie osiem Dreamlinerów, a dwa kolejne są zmówione. Każdy z tych odrzutowców może zabrać na pokład 320 pasażerów, oferując szesnaście foteli w klasie biznes, 28 miejsc w klasie premium i 276 w klasie ekonomicznej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

WestJet zamawia 42 boeingi 737 MAX 10

Biznes i przemysł

WestJet zamawia 42 boeingi 737 MAX 10

Avgeek 30 września 2022

WestJet rezygnują z kolejnych Dreamlinerów. Nowa strategia linii z Kanady

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

WestJet zamawia 42 boeingi 737 MAX 10

Biznes i przemysł

WestJet zamawia 42 boeingi 737 MAX 10

Avgeek 30 września 2022

WestJet rezygnują z kolejnych Dreamlinerów. Nowa strategia linii z Kanady

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5