Partner serwisu
Biznes i przemysł

Silnik turbośmigłowy Catalyst uzyskuje certyfikację FAA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Silnik turbośmigłowy Catalyst uzyskuje certyfikację FAA
fot. Avio Aero
Firma Avio Aero poinformowała, że silnik turbośmigłowy Catalyst uzyskał certyfikację Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA). Certyfikacja zgodnie z przepisami FAR (Federal Aviation Regulation) część 33 obejmowała ponad 23 silniki i 190 testów komponentów.

Catalyst to pierwszy nowy, zaawansowany silnik turbośmigłowy XXI wieku, zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w całości w zakładach Avio Aero i GE Aerospace we Włoszech, Czechach, Polsce i Niemczech.

- Certyfikacja silnika Catalyst to znaczący kamień milowy dla naszej firmy i jest dumą dla wszystkich członków naszego zespołu, którzy poświęcili swoje wysiłki na projektowanie, rozwój i testowanie tego nowego europejskiego silnika turbośmigłowego. Teraz jesteśmy w pełni zaangażowani we wspieranie zwiększenia jego produkcji w celu wprowadzenia go do eksploatacji, wspierając naszych klientów - powiedział Riccardo Procacci, CEO Avio Aero.

Catalyst to pierwszy silnik turbośmigłowy, który uzyskał certyfikację zgodnie z najnowszymi standardami, które obejmują 20 nowych istotnych wymagań. Podczas procesu certyfikacji, 23 testowe silniki przepracowały 8 tys. godzin, demonstrując i spełniając kluczowe cele wydajnościowe. Jednostka napędowa ma długość 1,82 m i średnicę ok. 0,66 m. Jego masa własna to 283 kg. Sprężarka ma 4 stopnie osiowe i 1 stopień odśrodkowy, a turbina 2 stopnie wysokiego ciśnienia i 3 stopnie niskiego ciśnienia. Maksymalna moc wyjściowa to 1300 KM (970 kW). Można ją regulować w zakresie 850-1600 KM (630-1190 kW). Spręż całkowity to 16:1. Jednostkowe zużycie paliwa wynosi 0,30 kg/kWh. Deklarowany okres międzyprzeglądowy to 4-6 tys. godzin.

- Catalyst przeszedł rygorystyczny proces certyfikacji i testowania. Jesteśmy zadowoleni z wydajności silnika podczas kampanii testów naziemnych i lotniczych i pozostajemy w pełni skoncentrowani na wspieraniu Textron Aviation w ukończeniu procesu certyfikacji i przygotowaniu do wprowadzenia do eksploatacji Beechcrafta Denali - stwierdził Paul Corkery, lider biznesowy Catalyst w Avio Aero.

Silnik Catalyst należy do zestawu silników nowej generacji GE Aerospace, które definiują przyszłość lotnictwa.


Avio Aero

Avio Aero to firma z grupy GE Aerospace, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i serwisem komponentów i systemów napędowych dla lotnictwa cywilnego i wojskowego. Dziś firma dostarcza swoim klientom innowacyjne rozwiązania technologiczne, aby szybko reagować na ciągłe zmiany wymagane przez rynek: produkcja addytywna, szybkie prototypowanie, a także technologie dedykowane produkcji przekładni, turbin i komór spalania. Siedziba główna Avio Aero znajduje się w Rivalta di Torino, gdzie znajduje się również największy zakład produkcyjny. Inne ważne zakłady znajdują się w Brindisi i Pomigliano d'Arco (Neapol), z łączną liczbą około 4 800 pracowników zatrudnionych we Włoszech. Firma posiada również zakład i centrum testowe w Polsce oraz zakład produkcyjny i testowy w Czechach, z łączną liczbą około 1 100 pracowników. Dzięki ciągłym inwestycjom w badania i rozwój oraz skonsolidowanej sieci relacji z głównymi uniwersytetami i międzynarodowymi ośrodkami badawczymi, Avio Aero osiągnęło globalnie uznany poziom doskonałości technologicznej i produkcyjnej, co potwierdzają partnerstwa zawarte z wiodącymi firmami lotniczymi na świecie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

A321XLR z silnikami PW GTF z certyfikatem typu od EASA

Biznes i przemysł

A321XLR z silnikami PW GTF z certyfikatem typu od EASA

Piotr Bożyk 23 lutego 2025

GE Aero z zamówieniem silników T700 dla polskich śmigłowców Apache

Biznes i przemysł

A321XLR z silnikami PW GTF z certyfikatem typu od FAA

Biznes i przemysł

GE Aerospace Foundation uruchamia program Next Engineers

Biznes i przemysł

Warter rośnie na lotniskach

Biznes i przemysł

Warter rośnie na lotniskach

Forhang - Silesia Strategie Komunikacyjne 16 listopada 2024

Czy PLL LOT wskrzeszą Dasha Q400?

Pasażer i linie lotnicze

Czy PLL LOT wskrzeszą Dasha Q400?

Mateusz Kieruzal 09 sierpnia 2024

Zobacz również:

A321XLR z silnikami PW GTF z certyfikatem typu od EASA

Biznes i przemysł

A321XLR z silnikami PW GTF z certyfikatem typu od EASA

Piotr Bożyk 23 lutego 2025

GE Aero z zamówieniem silników T700 dla polskich śmigłowców Apache

Biznes i przemysł

A321XLR z silnikami PW GTF z certyfikatem typu od FAA

Biznes i przemysł

GE Aerospace Foundation uruchamia program Next Engineers

Biznes i przemysł

Warter rośnie na lotniskach

Biznes i przemysł

Warter rośnie na lotniskach

Forhang - Silesia Strategie Komunikacyjne 16 listopada 2024

Czy PLL LOT wskrzeszą Dasha Q400?

Pasażer i linie lotnicze

Czy PLL LOT wskrzeszą Dasha Q400?

Mateusz Kieruzal 09 sierpnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5