41 airbusów A350 Singapore Airlines zyska nowe wnętrza. Modernizacja kabin samolotów dalekodystansowych przewoźnika z Miasta Lwa kosztować będzie 835 mln dolarów amerykańskich, a program inwestycyjny rozłożony jest na sześć lat. Pierwszy odnowiony szerokokadłubowiec wejdzie do komercyjnej służby w 2026 roku. Wariant A350-900ULR zyska kabiny pierwszej klasy – produkt ma zrewolucjonizować poziom ultradługodystansowych podróż lotniczych.
Singapurski przewoźnik lotniczy to wiodące linie lotnicze z Azji Południowo-Wschodniej, które dzięki rozwojowi portu Changi zyskały miano jednego z najlepszych operatorów na świecie. Flota tylko Singapore Airlines liczy 145 samolotów, z czego tylko 23 maszyny to jednostki o wąskim kadłubie. Gros floty stanowią 64 airbusy A350. Azjatyckie linie nie zamierzają spoczywać na laurach, decydując się na realizację programu modernizacji wnętrz aż 41 szerokokadłubowych samolotów francuskiej produkcji. Program inwestycyjny, warty ponad 835 mln dolarów amerykańskich, rozpocznie się już w tym roku, a jego zakończenie planowane jest na rok 2030.
Choć najstarsze A350 mają niecałe osiem lat, to zarząd Singapore Airlines chce, aby nowy produkt „przesunął granice komfortu, luksusu i nowoczesności” i umożliwił pasażerom „relaks i pracę na pokładzie bez wysiłku”. 34 A350-900 zostaną wyposażone w 42 miejsca w klasie biznes, 24 miejsca w klasie ekonomicznej premium i 192 miejsca w klasie ekonomicznej, podczas gdy w siedmiu A350-900ULR, które wykonują bezpośrednie i non-stop połączenia do Nowego Jorku, zyska cztery, luksusowe kabiny pierwszej klasy, które – jeśli wierzyć słowom przewoźnika – „ustanawiają nowe standardy w branży w zakresie podróży na najdłuższych trasach świata”. Kabiny ultradługodystansowych samolotów będą miały także 70 foteli w klasie biznes i 58 miejsc w ekonomii premium.
Miękkie fotele Pierwszej Klasy zaprojektowano z myślą o coraz bardziej wymagających podróżnych, zapewniając im niezrównane wrażenia podczas lotu. Z kolei pasażerowie klasy biznes mogą spodziewać się lepszych wrażeń z podróży dzięki nowym fotelom biznesowym, charakteryzującymi się innowacyjną konstrukcją, które mają zapewnić jeszcze większy poziom prywatności, komfortu i wygody. Produkty twarde premium zostały zaprojektowane od podstaw, a ich kluczowymi cechami mają być: przestronny układ i ergonomiczne rozwiązania, które powinny zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagających pasażerów.
– Inwestycja potwierdza niezachwiane zaangażowanie Singapore Airlines w zapewnianie wyjątkowych wrażeń z podróży – podkreśla Goh Choon Phong, dyrektor generalny linii. Samoloty zostaną zmodernizowane przez zakład inżynierski przewoźnika. Oczekuje się, że pierwszy zmodernizowany samolot dalekiego zasięgu, A350-900, wejdzie do służby w drugim kwartale 2026 r. Z kolei w pierwszym kwartale 2027 roku na siatkę połączeń wróci pierwszy A350-900ULR. Zakończenie całego programu inwestycyjnego ma nastąpić pod koniec 2030 r. Singapurskie linie lotnicze nie zdecydowały się na udostępnienie wizualizacji, wskazując jedynie, że nowe kabiny w A350 będą tożsame z produktem w boeingach 777-9.