Greckie linie Sky Express odebrały w piątek (27 listopada) w Tuluzie pierwszego airbusa A320neo. Pierwsza z sześciu maszyn tego typu dla przewoźnika jest leasingowana przez Aviation Capital Group (ACG), a napędzają ją najnowsze silniki CFM LEAP-1A.
Samolot o numerze seryjnym MSN10083 miał być przeznaczony dla linii AirAsia, ale ta ze względu na chwilowe cięcia odbiorów nowych samolotów, azjatycka linia zrezygnowała z jego odbioru. Sytuację wykorzystały greckie linie i zgodnie z
wcześniejszym komunikatem o zamówieniu czterech maszyn i leasingu dwóch kolejnych od ACG, skorzystały z szybkiego odbioru. Na pokład nowa maszyna o rejestracji SX-IOG zabiera 186 pasażerów w konfiguracji jednej klasy - ekonomicznej.
Przewoźnik planuje odebrać drugi samolot tego typu (SX-TEC MSN9566), również w leasingu od ACG, w grudniu 2020 r. Kolejne dwa samoloty linia ma odebrać w lutym 2021 r. Moduł rozkładów lotów portalu ch-aviation pokazuje, że grecki przewoźnik 14 grudnia rozpocznie regularne loty A320neo na krajowej trasie między Atenami a Salonikami, początkowo pięć razy dziennie, a od 18 grudnia planuje dodać na A320neo codzienne loty z Aten do Heraklionu. Obecnie flota SKY express składa się z 12 samolotów: jednego airbusa A320neo oraz 11 turbośmigłowych ATR-ów: sześciu w wersji 42-500 oraz pięciu większych 72-500.
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm leasingowych i linii zamówiło 7450 maszyn z rodziny A320neo (w tym 3960 A320neo), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego.