Linie lotnicze z grupy Aerofłotu zgodnie z przewidywaniami zanotowały spore spadki w liczbie obsłużonych pasażerów w marcu bieżącego roku. Inwazja Rosji w Ukrainie ma ogromny wpływ na statystyki.
Narodowy przewoźnik Rosji stracił dużo pasażerów nawet na trasach krajowych, na których przed agresją wojsk Putina, osiągał wcześniej
wyniki lepsze od tych sprzed kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Linie lotnicze z grupy Aerofłotu przewiozły w sumie 2,2 mln podróżnych w trzecim miesiącu 2022 roku. To spadek o 20,4 proc. w odniesieniu do marca ubiegłego roku.
Przewoźnicy z grupy narodowego przewoźnika Rosji, w tym także Pobeda i Rossija, obsłużyli 2 mln pasażerów na trasach krajowych. To mniej o 15,7 proc. w porównaniu do marca 2021 roku.
Ruch międzynarodowy z oczywistych względów był mocno ograniczony. 200 tys. pasażerów to i tak niezły wynik, jak na
liczbę dostępnych do podróżowania krajów dla Rosjan, którzy wcześniej chętnie przemieszczali się po Starym Kontynencie i Ameryce Północnej. Teraz jest to niemożliwe.
Wskaźnik średniego wypełnienia samolotów linii lotniczych z grupy Aerofłotu był na poziomie 79,5 proc. To spadek o 3,3 punkty procentowe w odniesieniu do marca ubiegłego roku. Najlepsza pod tym względem była Pobeda. Niskokosztowiec, który przewiózł w marcu bieżącego roku dokładnie 910 900 podróżnych, osiągnął wskaźnik wypełnienia swoich odrzutowców na poziomie 92,2 proc.