Irlandzka firma leasingowa SMBC Aviation Capital, należąca do japońskiego Sumitomo Mitsui Banking Corporation, powiększyła swój portfel zamówień dla rodziny A320neo do 340 samolotów. Airbus poinformował dziś (21 listopada), że w ostatnich dniach lessor podpisał zamówienie na dodatkowych 60 samolotów z rodziny A320neo.
Firma postanowiła rozdzielić nowe zamówienie 60 samolotów na dwa typy: A320neo oraz A321neo, ale nie podała dokładnych liczb. Na dostawę czeka, z obecnie zamówionymi, 181 maszyn z rodziny A320neo.
Zakup dodatkowych samolotów od Airbusa zapewni SMBC Aviation Capital dostawy samolotów A320neo i A321neo aż do 2031 r.
- Zawarty kontrakt dowodzi stałego popytu na zaawansowane technologicznie, oszczędne samoloty. Podpisaliśmy go podczas utrzymującego się silnego ożywienia w transporcie lotniczym na całym świecie. Ponieważ zrównoważony rozwój i efektywność operacyjna pozostają priorytetami naszych klientów, spodziewamy się w nadchodzących latach jeszcze większego popytu na samoloty takie jak A320neo i A321neo. Liczymy na wzmocnienie naszej współpracy z Airbusem, bo jednocześnie pomożemy naszym klientom zrealizować ich cele - powiedział Peter Barrett, dyrektor generalny SMBC Aviation Capital.
Jak podkreśla lessor, dzięki bezkonkurencyjnemu kosztowi pasażerokilometra rodzina A320neo umożliwia przewoźnikom rozbudowę siatki połączeń na nowych trasach długodystansowych w standardzie podróży wcześniej zarezerwowanym dla maszyn szerokokadłubowych.
- Kolejna decyzja SMBC Aviation Capital o wieloletniej inwestycji w rodzinę A320neo pokazuje ogromne zaufanie do najbardziej udanego programu samolotów pasażerskich w historii lotnictwa. Jako jeden z wiodących leasingodawców lotniczych, SMBC Aviation Capital zobowiązuje się do realizacji planu działania dotyczącego zrównoważonego lotnictwa poprzez wprowadzanie na rynek najbardziej rentownych na świecie wąskokadłubowców. Bardzo doceniamy współpracę z SMBC i szczerze dziękujemy firmie za ciągłe zaufanie do naszych produktów - powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i dyrektor ds. międzynarodowych Airbusa.
Rodzina A320neo
Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 130 firm leasingowych i linii zamówiło 9787 maszyn z rodziny A320neo (61 A319neo, 4196 A320neo, 5530 A321neo), to około 62 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.