Irlandzka firma leasingowa SMBC Aviation Capital, należąca do japońskiego Sumitomo Mitsui Banking Corporation, powiększyła swój obecny portfel zamówień dla rodziny B737 MAX do 81 samolotów. Boeing poinformował, że 12 września lessor podpisał zamówienie na dodatkowych 25 samolotów 737 MAX 8.
Nowy zakup powiększa zamówienie SMBC Aviation Capital w przypadku 737 MAX do 81 samolotów, zwiększając tym samym inwestycję w rodzinę samolotów jednokadłubowych Boeinga. SMBC kontynuuje również proces włączania nowych samolotów 737 MAX do globalnej floty. W pierwszym kwartale 2023 r. leasingodawca dostarczył swoim klientom 15 B737-8, a do tej pory SMBC łącznie dostarczył 63 MAX-y.
- Cieszymy się z zawarcia tego kolejnego zamówienia z naszym wieloletnim partnerem Boeingiem i mamy nadzieję na bliską współpracę z nim w przyszłości. Transakcja ta pokazuje nasze zaangażowanie w dostarczanie naszym klientom najnowocześniejszych i najbardziej paliwooszczędnych samolotów, ponieważ dążą oni do osiągnięcia własnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju i obniżenia kosztów operacyjnych. Nasi klienci wykazali wyraźny, długoterminowy popyt na samoloty 737 MAX, a nasz rozszerzony portfel zamówień pozycjonuje SMBC na przyszły wzrost w kontekście silnego globalnego ożywienia w podróżach lotniczych - powiedział Peter Barrett, prezes SMBC Aviation Capital.
- Jako jeden z wiodących leasingodawców samolotów w branży, decyzja SMBC o zwiększeniu portfela zamówień 737 MAX o 25 sztuk 737-8 pokazuje wiarę w wartość, jaką ten samolot wnosi dla klientów linii lotniczych. Niezwykła wszechstronność 737-8 i niezrównana oszczędność paliwa sprawiają, że jest to kluczowy atut dla społeczności leasingowej w dążeniu do pomagania liniom lotniczym w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju i wydajności - powiedział Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.
Boeing 737 MAX
Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5651 maszyn z rodziny B737 MAX (w tym 2310 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego. Do tej pory Boeing dostarczył 1298 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9.
Ponad 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 1,5 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 2,9 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,4 proc.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.