Krążące ostatnio na Twitterze zdjęcie pokazuje smutny los pierwszego airbusa A380 wycofanego z floty Air France. W lutym u.br. samolot poleciał na lotnisko Knock w północno-zachodniej Irlandii, a ostatnio zaczęła się jego rozbiórka.
W ostatnich dniach w sieci pojawiło się zdjęcie z demontażu byłego airbusa A380 linii Air France, co zasmuciło wielu fanów lotnictwa, a przed wszystkim tego największego samolotu pasażerskiego na świecie. A380 o rejestracji F-HPJB dołączył do floty Air France w lutym 2010 r. Chociaż wiele wycofywanych z eksploatacji samolotów A380 jest po prostu zaparkowanych, ten Air France stał się jednym z pierwszych A380, które faktycznie zostały w znaczący sposób zdemontowany. Samolot wykonał swój ostatni lot w barwach Air France 31 grudnia 2019 r. Następnie 20 lutego u.br. wykonał swój w ogóle ostatni lot z Drezna w Niemczech do Knock w Irlandii.
Projekt bardzo dużego, dwupokładowego samolotu był marzeniem kilku producentów w branży. Spełnił je częściowo tylko Airbus dając lotnictwu maszynę A380-800. To wspomniane marzenie udało się spełnić tylko technicznie, a nie finansowo, co pokazują wydarzenia w 2019, a koronawirus tylko przypieczętował koniec tego samolotu w wielu liniach. Czynników które doprowadziły do niepowodzenia programu A380 jest kilka. Zapraszamy do zapoznania się z naszym raportem na ten temat "A380: Tak Airbus chciał zawojować świat. Ostatnia dostawa już wkrótce".
Koronawirus dobił latanie A380
Spora część globalnej floty Airbusa A380 stanie jedną z największych ofiar pandemii koronawirusa. Kilku operatorów już jakiś czas temu zaczęło uziemiać niektóre lub wszystkie swoje samoloty tego typu. Inni przewoźnicy chcą natychmiast wycofać część lub całą flotę SuperJumbo. Uziemienie airbusów A380 nie powinno być zaskoczeniem. Wykonywanie operacji lotniczych tymi bardzo lubianymi przez większość podróżnych piętrowymi samolotami ma uzasadnienie ekonomiczne wtedy, gdy na ich pokładzie podróżuje komplet pasażerów. To przedstawia problem dla linii lotniczych, szczególnie w okresie poza szczytem sezonu, gdyż znalezienie ponad pół tysiąca pasażerów na każdy rejs, nie należy do łatwych zadań. Obecnie dziennie lata około 20-25 A380, w porównaniu do około 210-220 SuperJumbo rok temu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.