Sojusz Star Alliance, wraz z wchodzącymi w jego skład liniami lotniczymi, z dumą świętuje dekadę doskonałej obsługi pasażerów w Terminalu 2 - jego siedzibie na lotnisku Heathrow. Terminal Królowej pełni funkcję bazy dla 23 linii lotniczych należących do sojuszu Star Alliance, usprawniając przesiadki i zapewniając płynną obsługę ponad 15 milionom pasażerów - liczba ta stanowi niemal 20% łącznej przepustowości całego lotniska.
– Heathrow jest ważnym węzłem komunikacyjnym dla naszych linii członkowskich. Jesteśmy dumni z tego, że dzięki wspólnej ofercie, która jest dostępna we wspólnym terminalu, możemy zapewnić każdego dnia bezproblemową obsługę tysiącom pasażerów. W imieniu linii lotniczych wchodzących w skład naszego sojuszu pragnę wyrazić wdzięczność władzom lotniska Heathrow za dziesięcioletnie wsparcie, dzięki któremu jesteśmy w stanie zapewnić podróżnym doskonałe wrażenia z podróży, zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości – powiedział Theo Panagiotoulias, Dyrektor Generalny Star Alliance, świętując tę wyjątkową okazję.
W ramach inicjatywy strategicznej „Przejścia pod jeden dach" sojusz Star Alliance umieścił stanowiska swoich linii lotniczych w jednym miejscu już w 2014 roku, tworząc tym samym swój wewnętrzny hub. Inicjatywa ta umożliwia pasażerom bezproblemowe korzystanie z połączeń przesiadkowych oferowanych przez linie należące do sojuszu Star Alliance, znacznie usprawniając tym samym obsługę lotniskową i zwiększając komfort podróży.
– Heathrow z radością świętuje dziesiątą rocznicę doskonałej obsługi pasażerów podróżujących przez Terminal 2, który wcześniej uzyskał w organizowanym przez Skytrax konkursie World Sky Awards tytuł „Najlepszego terminalu na świecie". Dzięki współpracy z naszymi partnerskimi liniami lotniczymi, w tym także z sojuszem Star Alliance i jego członkami, przez drzwi Terminalu 2 przeszły prawie 73 miliony pasażerów, którzy mieli do swojej dyspozycji światowej klasy punkty obsługowe i gastronomiczne. Dzisiejszy wyjątkowy dzień jest dla nas okazją do spojrzenia wstecz na pełną osiągnięć dekadę. Jednocześnie spoglądamy też w przyszłość i wierzymy, że przez kolejne dziesięć lat również będziemy tworzyć wspólnie wyjątkowe, gotowe na przyszłe wyzwania lotnisko – powiedział Ross Baker, Dyrektor Lotniska Heathrow ds. Obsługi Klientów.
Podróżnych wita w hali odlotów terminalu T2 umieszczone nad stanowiskami odpraw logo sojuszu Star Alliance. Wraz
z wchodzącymi w jego skład liniami, sojusz Star Alliance zapewnia wiele ułatwiających korzystanie z lotniska udogodnień, w tym:
- Szybką odprawę bezpieczeństwa Gold Track: Usługa ta zapewnia szybszy dostęp do odprawy bezpieczeństwa z wykorzystaniem pasów dedykowanych dla klientów ze statusem Star Alliance Gold - niezależnie od klasy, którą podróżują.
- Usługę śledzenia bagażu: To rozwiązanie pozwala pasażerom sprawdzić, gdzie znajdują się ich bagaże podczas podróży. Każdego dnia na londyńskim lotnisku Heathrow odprawianych jest ponad 85.000 bagaży pasażerów podróżujących liniami należącymi do sojuszu Star Alliance.
- Star Connection Centre: Ta usługa jest przeznaczona dla pasażerów z krótkim czasem przesiadki i pozwala im szybko przemieszczać się pomiędzy poszczególnymi strefami lotniska. Heathrow Star Connection Centre z dumą obsługuje co miesiąc ponad 1000 pasażerów oraz 750 sztuk bagażu, obniżając koszty ponoszone przez członkowskie linie lotnicze oraz zwiększając komfort podróżnych.
- Bezpłatną zmianę klasy podróży Heathrow Express: Klienci posiadający status Star Alliance Gold mogą korzystać z bezpłatnej zmiany klasy podróży na Business First na trasie pomiędzy lotniskiem a londyńską stacją Paddington, obsługiwaną przez Heathrow Express. Od czerwca 2024 r. z usługi tej może również skorzystać jedna osoba towarzysząca podróżująca z klientem o statusie Gold.
23 linie lotnicze należące do sojusz Star Alliance - Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, Polskie Linie Lotnicze LOT, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines i United - oferują codziennie z terminalu T2 124 loty do 44 destynacji w 23 krajach.