Airbus i Spirit Airlines podpisały dziś (24 paźdiernika) zobowiązanie (MoU) w sprawie zakupu do 100 samolotów z rodziny A320neo. Spirit ogłosił zamiar złożenia zamówień na wszystkie modele neo: A319neo, A320neo i A321neo, aby spełnić przyszłe wymagania flotowe.
Nowe, duże zamówienia
Umowa zawiera również opcję zakupu do 50 dodatkowych samolotów z rodziny A320neo. - To nowe zamówienie stanowi kolejny kamień milowy dla Spirit Airlines. Dodatkowe samoloty będą wykorzystywane do wspierania rozwoju naszej linii, gdy dodamy nowe miejsca miasta i poszerzymy naszą siatkę połączeń w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i na Karaibach. Cieszymy się na współpracę z naszymi cenionymi partnerami w Airbusie w celu sfinalizowania naszej umowy - powiedział Ted Christie, prezes i dyrektor generalny Spirit Airlines.
- Rodzina Airbus A320 była silną platformą dla niezwykłego sukcesu Spirit Airlines w ciągu ostatnich kilku lat. Trwający, pełen entuzjazmu duch, jaki linia lotnicza demonstruje w naszej rodzinie A320neo, jest najbardziej satysfakcjonujący i cieszymy się, że będziemy mogli brać udział w ciągłym rozwoju zespołu Spirit przez wiele, wiele lat - powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.
Spirit to szybko rozwijający się ultra-tani przewoźnik w Ameryce Północnej, z siedzibą w Fort Lauderdale na Florydzie. Obecnie flota przewoźnika składa się ze 138 airbusów: 31 A319, 64 A320, 13 A320neo oraz 30 A321. Przewoźnik oprócz ostatniego zamówienia oczekuje jeszcze na dostawę 42 A320neo.
Airbus A320neo
W procesie ciągłego doskonalenia produktów samoloty Airbusa były z biegiem lat regularnie modernizowane, a każdy kolejny model przynosił istotne korzyści pod względem oszczędności paliwa, niezawodności operacyjnej i komfortu lotu. Dlatego Airbus zainwestował w rodzinę A320neo, która weszła do komercyjnej służby w 2016 r. Samolot jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dadzą możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 100 firm i linii zamówiło 6654 maszyny z rodziny A320neo (dane z końca sierpnia 2019), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego. Do połowy października
producent dostarczył już 1000 samolotów z tej rodziny.