Airbus i Spirit Airlines potwierdziły ubiegłoroczne zobowiązanie (MoU) w sprawie zakupu do 100 samolotów z rodziny A320neo. Zamówienie Spirit Airlines opiewa na wszystkie modele neo: A319neo, A320neo i A321neo, co pozwoli spełnić przyszłe wymagania flotowe przewoźnika.
Nowe, duże i potwierdzone zamówienie
Umowa zawiera również opcję zakupu do 50 dodatkowych samolotów z rodziny A320neo. - To nowe zamówienie stanowi kolejny kamień milowy dla Spirit Airlines. Dodatkowe samoloty będą wykorzystywane do wspierania rozwoju naszej linii, gdy dodamy nowe miejsca miasta i poszerzymy naszą siatkę połączeń w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Łacińskiej i na Karaibach. Cieszymy się na współpracę z naszymi cenionymi partnerami w Airbusie w celu sfinalizowania naszej umowy - powiedział Ted Christie, prezes i dyrektor generalny Spirit Airlines.
- Rodzina Airbus A320 była silną platformą dla niezwykłego sukcesu Spirit Airlines w ciągu ostatnich kilku lat. Trwający, pełen entuzjazmu duch, jaki linia lotnicza demonstruje w naszej rodzinie A320neo, jest najbardziej satysfakcjonujący i cieszymy się, że będziemy mogli brać udział w ciągłym rozwoju zespołu Spirit przez wiele, wiele lat - powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.
Spirit to szybko rozwijający się ultra-tani przewoźnik w Ameryce Północnej, z siedzibą w Fort Lauderdale na Florydzie. Obecnie flota przewoźnika składa się ze 145 airbusów: 31 A319, 64 A320, 20 A320neo oraz 30 A321. Przewoźnik oprócz ostatniego zamówienia oczekuje jeszcze na dostawę 35 A320neo.
Airbus A320neo
W procesie ciągłego doskonalenia produktów samoloty Airbusa były z biegiem lat regularnie modernizowane, a każdy kolejny model przynosił istotne korzyści pod względem oszczędności paliwa, niezawodności operacyjnej i komfortu lotu. Dlatego Airbus zainwestował w rodzinę A320neo, która weszła do komercyjnej służby w 2016 r. Samolot jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dadzą możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 110 firm i linii zamówiło 7300 maszyn z rodziny A320neo (dane z początku stycznia 2020), to około 60 proc. rynku wąskokadłubowego. Do końca roku producent dostarczył już 1100 samolotów z tej rodziny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.