United Aircraft Corporation, która jest częścią państwowego konglomeratu Rostec, planuje w 2023 roku pierwszy lot samolotem Suchoj Superjet 100 z rosyjskim silnikiem Aviadvigatel PD-8.
Produkcja odrzutowców SSJ 100 z krajowymi silnikami ma rozpocząć się z kolei w 2024 roku. Tak zapowiedział szef państwowego konglomeratu Siergiej Czemiezow, cytowany przez agencję TASS oraz hiszpańskojęzyczne serwisy "Aviacionline" i "Aeroin".
Czemiezow podczas przemówienia przed Radą Federacji Rosyjskiej dodał, że krajowy przemysł lotniczy jest w stanie zbudować dwadzieścia samolotów, wyposażonych tylko w rosyjską technologię. Na tym nie koniec.
– Firma jest technicznie zdolna do produkowania rocznie nawet do czterdziestu SSJ 100, pod warunkiem, że będzie popyt na rynku – dodał szef Rosteku i zaufany człowiek Władimira Putina, który mobilizuje swoich podwładnych do przeciwstawienia się sankcjom krajów Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Kanady, nałożonym na Rosję po rozpoczęciu inwazji w Ukrainie.
Czemiezow odniósł się także do przyszłości samolotu MC-21. W tym przypadku pierwsze jednostki wyposażone w krajowej produkcji silniki Aviadvigatel PD-14 powinny trafić do linii lotniczych w 2024 roku.
Według TASS popyt na odrzutowce MC-21 i SSJ 100 wzrósł mocno w ostatnich tygodniach wśród rosyjskich przewoźników. To efekt całkowitego wstrzymania zagranicznych dostaw samolotów i komponentów do Rosji.
Wcześniej informowaliśmy również, że UAC wznowiła produkcję 20 wąskokadłubowych Tu-214. Odrzutowce w dłuższej perspektywie mają zastąpić samoloty Boeinga i Airbusa. Planowane jest także zwiększenie produkcji szerokokadłubowych Iłów-96 oraz transportowych Iłów-76. Więcej o tym w
TYM TEKŚCIE.