Partner serwisu
Biznes i przemysł

SSJ100 i MC-21 znajdują nabywców

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ avitrader.com/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
SSJ100 i MC-21 znajdują nabywców
fot. Flickr/ Dmitry Terekhov
Rosyjski przemysł lotniczy stara się wejść szerzej na inne rynki niż krajów byłego Związki Sowieckiego. Na ogół na staraniach się kończy. Konkurencja ze strony Boeinga i Airbusa jest zbyt silna. Jednak w ostatnich dniach Rosjanom udało się podpisać kontrakty na dostawy swoich maszyn. 

Nowe otwarcie dla SSJ100? 

Adria Airlines podpisała list intencyjny w sprawie pozyskania 15 samolotów SSJ100. Umowa obejmuje również stworzenie centrum techniczno- i naprawczo-remontowego (MRO) na lotnisku w Lublanie. To ostatnie jest być może ważniejsze od samego zakupu maszyn przez narodowego przewoźnika Słowenii. 

Ledwie we wrześniu głośno było o rezygnacji z SuperJetów przez Brussels Airlines. Z początku Belgowie byli zadowoleni z zakupu. Nowoczesne maszyny oferują sporo miejsca dla pasażerów, a podobna pojemność do brytyjskich samolotów BAe 14, które zastąpiły we flocie, pozwoliła szybko wprowadzić rosyjskie samoloty do siatki połączeń.

Szybko jednak okazało się, że brak zaplecza serwisowego na terenie Unii Europejskiej dla SSJ100 okazał się problemem, który z czasem doprowadził do rezygnacji z dalszego leasingowania konstrukcji inżynierów zza Buga. Nie pomaga awaryjność SuperJetów. Średnie dobowe wykorzystanie tej maszyny jest znacząco niższe niż konkurencyjnych samolotów. 

W podobnym czasie co informacje z Belgii w sprawie SSJ100 napłynęły wieści z Meksyku. Tamtejszy przewoźnik Interjet miał zrezygnować ze swoich ponad dwudziestu SuperJetów. Informacja się nie potwierdziła, ale był to kolejny sygnał, że z serwisowaniem i awaryjnością rosyjskich samolotów jest poważny problem. 

Czy Sukhoi Civil Aircraft Company (SCAC) wyciągnął wnioski i centrum serwisowe w Słowenii jest tego dowodem? Czy tym razem uda się wejść na dłużej na europejski rynek? 

Prezydent SCAC Aleksander Rubtsow stwierdził: – Zdajemy sobie sprawę, że wsparcie posprzedażowe SSJ100 przy wejściu na rynek europejski powinno być zorganizowane w sposób gruntowny i profesjonalny. Wspólnie z Adria Airways utworzymy na lotnisku w Lublanie zaplecze serwisowe i naprawcze dla SSJ100. To zapewni niezawodność operacyjną samolotów SSJ100 operujących w Europie. 

MC-21 skorzysta z embarga? 

Syrian Air prowadzi rozmowy z producentami MC-21 w sprawie zakupu od 15 do 20 maszyn tego typu. Ma być to sposób na odmłodzenie floty w warunkach embarga, które blokuje wszelkie transakcje z zachodnimi producentami. Nie bez znaczenia jest z pewnością również rosyjskie wsparcie dla Baszara al-Assada w prowadzonej przez niego wojnie domowej. Zakup rosyjskich samolotów będzie dobrze widziany przez Kreml. 

Obecnie flota syryjskiego narodowego przewoźnika składa się z sześciu A320-200, jednego A340-300 i dwóch ATR-ów 72-500. Wcześniej Syryjczycy nie byli w stanie sfinalizować rozmów z rosyjskimi partnerami. Problemem dla inwestora z Bliskiego Wschodu były zapisy w umowie co do bezpieczeństwa oraz wysokie koszty operacyjne. Teraz jednak Syryjczycy uważają, że powstający w Irkucku wąskokadłubowiec, który ma wejść na rynek już w 2019 roku, spełni ich oczekiwania. Syrian Air powinien odebrać pierwszego MC-21 w 2022 roku. 

Rosjanie rozumieją potrzeby swoje klienta i najprawdopodobniej wyposażą MC-21 dla Syrian Air w znane z Ił-96 czy Tu-204 rosyjskie silniki Awiadwigatiel PD-14. Producent przewidział dla swoich maszyn produkowanych na eksport instalowanie napędu w postaci Pratt & Whitney PW1000G, ale ze zrozumiałych względów, dla objętych zachodnimi sankcjami syryjskich władz takie rozwiązanie nie wchodzi w rachubę.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Irkut: Pierwszy MC-21 w barwach linii Rossija

Biznes i przemysł

Irkut: Pierwszy MC-21 w barwach linii Rossija

Avgeek 04 grudnia 2022

SSJ 100 ma polecieć za rok z rosyjskim silnikiem. MC-21 w 2024 roku

Biznes i przemysł

Zagranica nie chce rosyjskiego Superjeta. Jedynym dużym klientem Aerofłot

Biznes i przemysł

SSJ100 z coraz mniejszą produkcją

Biznes i przemysł

SSJ100 z coraz mniejszą produkcją

Aleksander Domański 08 stycznia 2020

Silniki napędzają problemy SSJ100. W MC-21 uderzają sankcje

Biznes i przemysł

Brussels Airlines pożegnały SSJ100

Biznes i przemysł

Brussels Airlines pożegnały SSJ100

Aleksander Domański 11 stycznia 2019

Zobacz również:

Irkut: Pierwszy MC-21 w barwach linii Rossija

Biznes i przemysł

Irkut: Pierwszy MC-21 w barwach linii Rossija

Avgeek 04 grudnia 2022

SSJ 100 ma polecieć za rok z rosyjskim silnikiem. MC-21 w 2024 roku

Biznes i przemysł

Zagranica nie chce rosyjskiego Superjeta. Jedynym dużym klientem Aerofłot

Biznes i przemysł

SSJ100 z coraz mniejszą produkcją

Biznes i przemysł

SSJ100 z coraz mniejszą produkcją

Aleksander Domański 08 stycznia 2020

Silniki napędzają problemy SSJ100. W MC-21 uderzają sankcje

Biznes i przemysł

Brussels Airlines pożegnały SSJ100

Biznes i przemysł

Brussels Airlines pożegnały SSJ100

Aleksander Domański 11 stycznia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5