Tajwański nowy przewoźnik Starlux Airlines odebrały w Hamburgu pierwszego z 10 zamówionych airbusów A321LR. Maszyna numer jeden tego typu dla przewoźnika jest leasingowana od firmy GECAS a napędzają ją najnowsze silniki LEAP 1A firmy CFM.
Dostawa pierwszego A321LR
Pierwszy A321neo Long Range linii Starlux Airlines (B-58201) został przebazowany w ostatnich dniach z Hamburga do Tajpej. Po drodze maszyna miała międzylądowania techniczne w Dubaju oraz Bangkoku. Nowy A321LR zabierze na pokład 188 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: ośmiu w klasie biznes (fotele typu flat bed w układzie 2-2) oraz 180 w klasie ekonomicznej (3-3). Odświeżona kabina A321LR oferuje więcej przestrzeni osobistej, większe schowki na bagaże, zaawansowane oświetlenie kabiny LED oraz najnowocześniejszy pokładowy system rozrywki i łączności.
– Pojawienie się pierwszego samolotu nowej generacji A321 jest ważnym momentem dla naszej firmy i naszych pasażerów pod wieloma względami. Airbus A321LR reprezentuje to, co dla Starluxa jest ważne dzisiaj i do czego dążymy w nadchodzących latach. Zbuduje on naszą pozycję lidera w dziedzinie zrównoważonej turystyki, oferując jednocześnie naszym pasażerom lepsze doświadczenie podróżowania na pokładzie – powiedział K.W. Chang, założyciel i szef Starlux Airlines.
Gdzie polecą pierwsze A321?
Tajwański przewoźnik ma wdrożyć swoje pierwsze trzy airbusy A321neo na lotach do Wietnamu, Makau i Malezji. Starlux potwierdza, że te trzy pierwsze samoloty będą latać na trasach do Makau, Da Nang i Penang. Wspomniane wszystkie rejsy wystartują 23 stycznia 2020 r.
Starlux poinformował, że rozpocznie niebawem tygodniową serię lotów zapoznawczych dla załóg na Tajwanie. Linia dodaje, że kolejne dwa samoloty tego typu zostaną dostarczone przed formalnym startem przewoźnika w styczniu przyszłego roku.
Coraz bliżej otrzymania certyfikatu AOC
Dostawa nowego A321LR jest częścią drogi do otrzymania AOC. Aby przewoźnik otrzymał certyfikat operatora lotniczego musi posiadać zarejestrowany choć jeden samolot. Starlux spodziewa się zabezpieczyć swoje AOC i wszystkie inne wymagane licencje lotnicze w połowie grudnia br. Przyszła flota linii ma się składać z 27 samolotów Airbusa: 10 A321neo oraz 17 A350.
Starlux poleci także szerokokadłubowo
Warto dodać, że w marcu br. Starlux Airlines podpisały z Airbusem w Tajpej umowę zakupu 17 szerokokadłubowych samolotów A350: pięciu A350-900 oraz 12 A350-1000. Powstające linie lotnicze planują rozmieścić swoje przyszłe samoloty A350XWB na głównych trasach dalekiego zasięgu z Tajpej do Europy i Ameryki Północnej, a także wybranych miast w regionie Azji i Pacyfiku. Według najnowszych informacji A350-900 zostaną dostarczone przez cały 2021 r., natomiast A350-1000 przylecą do Tajpej w 2024 r. Wtedy przez cały rok do linii trafi ich 12 sztuk.