Tajwański start-up Starlux zamienił cztery z 12 zamówionych airbusów A350-1000 na mniejsze A350-900. Przewoźnik poinformował, że całkowita liczba zamówionych airbusów A350 nie ulega zmianie.
Zmiany w zamówieniu A350Starlux Airlines złożyły zamówienia na 17 A350 w marcu tego roku, w ramach umowy flotowej, która obejmuje również leasingowanie 10 airbusów A321neo. Zakup 17 szerokokadłubowych samolotów A350 został rozłożony na pięć A350-900 oraz 12 A350-1000. Jednak przewoźnik częściowo wycofał się z A350-1000 i zmniejszył zamówienie tego wariantu do ośmiu maszyn. Zamiast nich linia zwiększa liczbę zamówionych A350-900 z pięciu do dziewięciu maszyn zgodnie z najnowszą aktualizacją zamówień i dostaw Airbusa. Linia twierdzi, że lepiej wykorzysta mniejsze maszyny z rodziny A350.
Powstające linie lotnicze planują rozmieścić swoje przyszłe A350XWB na głównych trasach dalekodystansowych z Tajpej do Europy i Ameryki Północnej, a także wybranych miast w regionie Azji i Pacyfiku. Według najnowszych informacji A350-900 zostaną dostarczone przez cały 2021 r., natomiast A350-1000 przylecą do Tajpej w 2024 r. Wtedy linia planuje odebrać pierwsze cztery największe A350.
Pierwszy A321neo już jest, coraz bliżej AOCWarto dodać, że tajwański przewoźnik odebrał pod
koniec października w Hamburgu pierwszego z 10 zamówionych airbusów A321LR. Maszyna numer jeden tego typu dla przewoźnika jest leasingowana od firmy GECAS a napędzają ją najnowsze silniki LEAP 1A firmy CFM. Dostawa nowego A321LR jest częścią drogi do otrzymania AOC, aby przewoźnik otrzymał certyfikat operatora lotniczego musi posiadać zarejestrowany choć jeden samolot. Starlux spodziewa się zabezpieczyć swoje AOC i wszystkie inne wymagane licencje lotnicze w połowie grudnia br. Przyszła flota linii ma się składać z 27 samolotów Airbusa: 10 A321neo oraz 17 A350.
A350XWBA350 jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777, a także jest dopełnieniem maszyn A330 i A330neo. Rodzina samolotów A350 XWB składa się z dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). Airbus zebrał zamówienia na 913 samolotów A350: 737 maszyn w wersji A350-900 oraz 176 A350-1000.