Linie lotnicze Finnair poinformowały w oficjalnym komunikacie o przewiezieniu w styczniu 878 600 pasażerów. Wynik z pierwszego miesiąca 2025 roku oznacza wzrost o 6,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku.
Najwięcej podróżnych narodowym liniom lotniczym Finlandii przybyło na połączeniach transatlantyckich. Porównując styczeń 2025 roku do miesiąca otwierającego 2024 rok takich klientów było więcej o 16,4 proc. W przypadku połączeń azjatyckich statystyki poprawiły się o 16,1 proc. Na trasach europejskich wygenerowano wzrost o osiem proc. W przypadku połączeń krajowych liczba pasażerów była natomiast wyższa o 0,2 proc. Z kolei na trasach bliskowschodnich odnotowano spadek o 11,5 proc.
Oferowanie Finnair było w styczniu wyższe o 2,9 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2024 roku. Największy wzrost o 11,1 proc. odnotowano na kierunkach europejskich. W przypadku połączeń transatlantyckich osiągnęło pułap 9,1 proc. Statystyki zaniżyły natomiast Azja i Bliski Wschód. Na trasach azjatyckich oferowanie było niższe o 2,4 proc. W przypadku Bliskiego Wschodu spadek był już wyraźny, bowiem o 16,3 proc.
Przychody Finnair były wyższe o 9,3 proc. w odniesieniu do stycznia 2024 roku. Wskaźnik wypełnienia samolotów wzrósł z kolei o 4,3 punktu procentowego rok do roku do pułapu 73,5 proc.
Wolumen obsłużonych ładunków spadł rok do roku o 9,4 proc. Punktualność odrzutowców narodowych linii lotniczych Finlandii osiągnęła poziom 68,6 proc. Dla porównania w styczniu 2024 roku była na pułapie 66,2 proc. Nordycki przewoźnik tłumaczy to niesprzyjającą aurą.
Przypomnijmy, że
Finnair i American Airlines rozszerzą w styczniu współpracę code-share. Kody fińskiego przewoźnika pojawią się na dwunastu meksykańskich trasach amerykańskiej linii z lotniska Dallas-Fort Worth.