Oprócz pięciu airbusów A350-900, które SWISS International Air Lines już zamówiły, szwajcarski operator pozyska pięć kolejnych takich samolotów. Nowa flota szerokokadłubowców linii z Grupy Lufthansa będzie dostarczana stopniowo – wraz z nowym wnętrzem kabin „SWISS Senses” – od lata 2025 r.
Za około sześć/siedem miesięcy
Swiss International Air Lines odbiorą pierwszego z pięciu zamówionych airbusów A350-900, które trafią do szwajcarskiego przewoźnika w ramach większego zamówienia Grupy Lufthansa, która zdecydowała się zakupić 45 takich maszyn. Nowa generacja szerokokadłubowców będzie stopniowo zastępować
starzejące się czterosilnikowe airbusy A340-300.
Oprócz pięciu A350-900, które są już zamówione, szwajcarskie linie lotnicze otrzymają pięć kolejnych długodystansowych i dwusilnikowych samolotów w ramach ogólnej inwestycji niemieckiego holdingu. – Nasze nowe airbusy A350 sprawią, że nasza flota będzie jeszcze bardziej nowoczesna – uważa dyrektor generalny SWISS, Jens Fehlinger.
– To poważna inwestycja i kluczowa dla zapewnienia, że w dalszym ciągu będziemy spełniać wysokie oczekiwania naszych klientów. Dzięki tym zaawansowanym dwusilnikowcom i ich innowacyjnym kabinom przenosimy naszą flotę samolotów długodystansowych na zupełnie nowy poziom nowoczesności, zrównoważonego rozwoju i komfortu lotu dla naszych gości – zaznaczył Fehlinger.
Dwusilnikowe airbusy A350-900 będą dość nowoczesnym kamieniem milowym we flocie dalekiego zasięgu SWISS, w której obecnie znajdują się samoloty typu airbus A330-300, których średni wiek wynosi około 14,2 lat. Przewoźnik użytkuje także A340-300, których średni wiek wynosi około 21,1 lat, oraz boeingi 777-300ER, których średni wiek to 7,6 lat.
Airbus A350-900 to jeden z najbardziej zaawansowanych i ekonomicznych samolotów dalekiego zasięgu na rynku. Maszyna charakteryzuje się dużą oszczędnością paliwa i niską emisją dwutlenku węgla, a silniki najnowocześniejszego typu zmniejszają także o ponad połowę emisję hałasu. Pierwszy A350-900 dla SWISS zostanie dostarczony latem 2025 r., a kolejnych dziewięć samolotów dołączy stopniowo do końca 2031 r. Linie finalizują wybór tras, które obsłużą nowe maszyny.