Po sporych redukcjach związanych z pandemią, szwajcarski przewoźnik wakacyjny ponownie powiększa swoją flotę dalekodystansową. Edelweiss odebrał kolejnego airbusa A340 od siostrzanej linii lotniczej Swiss.
W czasie pandemii koronawirusa siatka połączeń i flota linii Edelweiss uległy znacznemu zmniejszeniu. Wakacyjny przewoźnik zmniejszył swoją flotę dalekodystansową z sześciu do czterech samolotów. Dwa airbusy A330 zostały wycofane z eksploatacji i obecnie latają dla Eurowings Discover.
Teraz Edelweiss wraca na dobre tory i rozbudowuje flotę dalekodystansową. Spółka zależna Lufthansa Group powiększy ją o kolejnego, piątego już airbusa A340-300, który podobnie jak cztery poprzednie pochodzi od siostrzanej linii Swiss. Jest to 19-letni samolot o rejestracji HB-JMC (MSN 546) i nazwie Basel. Samolot ma być wykorzystywany od lipca 2023 roku.
- Jestem zachwycony, że będziemy mogli ponownie powiększyć naszą flotę dalekodystansową od lata 2023 r. Dodatkowe airbusy A340 pozwolą nam sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na loty do naszych dalekodystansowych destynacji wakacyjnych - powiedział Bernd Bauer, prezes zarządu Edelweiss.
Obecnie trwają prace planistyczne związane z nadchodzącymi modyfikacjami w kabinie samolotu. Samolot będzie eksploatowany w znanym już malowaniu Edelweiss, a flota dalekodystansowa linii będzie składać się z pięciu airbusów A340 od lipca 2023 r.
Ujednolicenie floty szerokokadłubowej
Edelweiss obsługuje obecnie flotę airbusów A340-300 na trasach długodystansowych, co - jak ma nadzieję przewoźnik wakacyjny - zapewni dodatkowe korzyści w porównaniu z wcześniejszą sytuacją kiedy we flocie były A340 z A330. Szef Bauer opisał kiedyś czterosilnikowe samoloty jako idealne dla jego linii lotniczej. Powiedział, że jest to idealny samolot, ma duży zasięg i jest "prawie tak ekonomiczny jak nowoczesne samoloty".
Przewoźnik będzie od 2023 r. posiadał więcej A340 niż Swiss, który będzie miał wtedy jeszcze cztery samoloty tego typu. Jeszcze dwa lata temu przeszły one gruntowny remont. Czterosilnikowy otrzymał nowe fotele w klasie ekonomicznej, biznes i pierwszej, nowe kuchnie, internet na pokładzie i zmodernizowaną kabinę z nowym oświetleniem.
W pandemii Swiss zdecydował się na zmniejszenie swojej floty dalekodystansowej o pięć odrzutowców Airbusa. Po 2025 roku i tak mają zostać wymienione A340-300, a następnie podobny los spotka A330-300. Jako zamienniki grupa LH rozważa Airbusy A350 i Boeingi 787. Swiss obecnie użytkuje flotę 87 samolotów, w tym 30 maszyn szerokokadłubowych: 14 airbusów A330-300, czterech A340-300 oraz 12 B777-300ER.
Przewoźnik wakacyjny
Edelweiss jest wiodącą szwajcarską linią lotniczą zajmującą się przewozami wypoczynkowymi i lata do najpiękniejszych miejsc wypoczynkowych na świecie. Linia jest siostrzaną spółką Swiss International Air Lines (SWISS) i członkiem Lufthansa Group. Flota przewoźnika składa się z 16 samolotów: 12 airbusów A320 oraz czterech A340-300. W przyszłym roku do floty dołączy jeden A320 oraz jeden A340-300.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.