Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Swiss: W lotach krajowych tylko zielone (droższe) taryfy biletowe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Swiss: W lotach krajowych tylko zielone (droższe) taryfy biletowe
fot. Fabian Joy/Unsplash
Ceny biletów lotniczych w rejsach krajowych Swiss między Zurychem a Genewą pójdą do góry. Szwajcarskie linie lotnicze zdecydowały o oferowaniu wyłącznie przyjaznych środowiskowo „zielonych” taryf, które są droższe od podstawowych nawet o 20 proc. Ze słów dyrektora generalnego Swiss wynika, że latanie w następnych latach znacząco podrożeje, gdyż wymagają tego kwestie środowiskowe.

Swiss International Air Lines chcą przyspieszyć osiągnięcie swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez ograniczenie emitowanego śladu węglowego. Pomóc ma, nic innego, jak podwyższenie na początek cen lotów krajowych. Ekologiczne taryfy, które w zeszłym roku wprowadziła grupa Lufthansy na próbę, obejmują składnik cenowy rekompensujący emisję dwutlenku węgla, powstającą w wyniku podróży lotniczych.

Jak wskazuje SWISS, emisje pochodzące z lotów między Zurychem a Genewą będą od teraz „ograniczone”, gdyż pasażerowie takich rejsów zostali zobligowani do obowiązkowego zakupu ekologicznych taryf biletowych. Co zaskakuje, taryfy wyłącznie proekologiczne obowiązują tylko w przypadku lotów point-to-point między dwoma miastami. Implementowaną do regulaminu przewoźnika nową zasadą nie będą objęci pasażerowie lecący samolotami Swiss z Genewy do Zurychu i przesiadający się w hubie przewoźnika na inny lot europejski lub interkontynentalny. Tacy podróżni w dalszym ciągu mają emitować więcej dwutlenku węgla.

W ramach zielonych taryf: 20 proc. emisji CO2 ma być kompensowane poprzez zakupy zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), a pozostałe 80 proc. poprzez „jakościowe”, (lecz nienazwane wprost) projekty ochrony klimatu. W przypadku lotów Zurych – Genewa Swiss of niedawna oferuje także „wzbogaconą” ekologiczną taryfę, która kompensuje 50 proc. emitowanego zanieczyszczenia podczas spalania tradycyjnej lotniczej keryzony.

– Ponosimy wielką odpowiedzialność wobec społeczeństwa i środowiska – wyznał dyrektor generalny Swiss, Dieter Vranckx. – Naszym celem jest uczynienie Swiss całkowicie neutralnymi liniami lotniczymi pod względem emisji dwutlenku węgla. Musimy podjąć szeroki zakres działań, aby osiągnąć ten ambitny cel. Przyjęcie ekologicznych taryf dla wszystkich naszych lotów krajowych w Szwajcarii jest kluczowym elementem i kolejnym krokiem w realizowaniu naszej strategii – dodał Vranckx.

Taryfy ekologiczne zostaną w najbliższym czasie rozszerzone na pozostałe loty w ramach sieci połączeń SWISS, choć nie można wykluczyć, że wyłączne obowiązywanie zielonych taryf biletowych będzie funkcjonowało we wszystkich liniach z Grupy Lufthansy. – Będziemy nadal stale rozszerzać nasze różnorodne produkty i oferty na rzecz bardziej zrównoważonych podróży lotniczych – wskazał dyrektor generalny SWISS.

Mimo że szwajcarskie linie lotnicze ekologiczny offset oferowały od początku bieżącego roku, a więc przez 10 miesięcy, zaledwie trzy proc. pasażerów skorzystało z opcji zakupu droższych, lecz „ekologicznych” biletów. Nie można się temu dziwić, gdyż proekologiczne taryfy biletowe były droższe od podstawowych o nawet 20 proc. Dyrektor generalny Swiss uważa, że „w perspektywie średnio- i długoterminowej latanie nie stanie się tańsze”. Konkluzja jest taka, że bilety na przeloty szwajcarskimi liniami podrożeją jeszcze bardziej, gdyż do 2030 r. spółka zależna Lufthansy chce zmniejszyć o połowę ilość emisji CO2 w porównaniu z 2019 r. Pełna neutralność ma zostać osiągnięta maksymalnie do połowy XXI wieku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Grupa LH: Problemy z silnikami P&W uziemiły 1/3 floty A220 SWISS

Pasażer i linie lotnicze

SWISS: Nowe wnętrza kabiny dalekodystansowej "SWISS Senses"

Pasażer i linie lotnicze

Swiss odebrał pierwszego airbusa A320neo z kabiną Airspace

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Grupa LH: Problemy z silnikami P&W uziemiły 1/3 floty A220 SWISS

Pasażer i linie lotnicze

SWISS: Nowe wnętrza kabiny dalekodystansowej "SWISS Senses"

Pasażer i linie lotnicze

Swiss odebrał pierwszego airbusa A320neo z kabiną Airspace

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5