Linie SWISS poinformowały wczoraj (11 września), że osiągnęły kolejny kamień milowy w projekcie dodania airbusów A350-900 do swojej floty. Przewoźnik ukończył projektowanie układu kabiny nowego dalekodystansowca. Nowe airbusy A350-900 linii SWISS zabiorą na pokład łącznie po 242 pasażerów w czterech klasach podróży.
Dostawy w 2025 r.Dostawa
airbusów A350-900 do floty SWISS, która została zaplanowana na 2025 r., nabiera coraz większych kształtów i tempa. Szwajcarska linia sfinalizowała specyfikacje dla fabrycznie nowych kabin pasażerskich A350. Przewoźnik ustalił, jak duża będzie każda kabina pasażerska, wraz z konfiguracjami siedzeń, przejściami, toaletami i kuchniami, a także podjęły decyzję ile foteli będzie dostępnych w każdej klasie podróży.
Pokład A350 i większa klasa premiumPonieważ nowe A350 będą odbierane bezpośrednio z Tuluzy, SWISS mógł dostosować ich wnętrza do własnych potrzeb. Nowy A350-900 linii SWISS pomieści na pokładzie łącznie 242 pasażerów w konfiguracji czterech klas podróży: trzech w klasie pierwszej (1-1-1), 45 w klasie biznes (1-2-1), 38 w ekonomicznej premium (2-3-2) oraz 156 w ekonomicznej (3-3-3). To łączenie o 27 pasażerów więcej niż A340-300, które A350 zastąpi. Obecnie użytkowane A340 zabierają na pokład 215 pasażerów w konfiguracji czterech klas podróży: ośmiu w klasie pierwszej, 42 w klasie biznes, 21 w ekonomicznej premium i 144 w ekonomicznej.
Klasa ekonomiczna premium będzie większa o 17 foteli niż w obecnych samolotach dalekodystansowych i wyniesie 38 miejsc. Rozbudowując klasę premium, szwajcarska linia odpowiada na rosnący popyt na podróże lotnicze w segmencie premium, szczególnie wśród osób podróżujących w celach rekreacyjnych.
A350 z kabiną SWISS SensesNowe airbusy A350-900 będą również wyposażone w nową koncepcję kabiny "
SWISS Senses", która zaoferuje klientom SWISS zupełnie nowe i bardziej spersonalizowane wrażenia z podróży lotniczych. Centralnym elementem nowego produktu SWISS Senses, jest przeprojektowana kabina dla floty samolotów dalekodystansowych. SWISS First, SWISS Business i SWISS Economy są całkowicie nowe, podczas gdy popularna SWISS Premium Economy, wprowadzona w 2022 roku, pozostanie w niezmienionej formie.
Warto dodać, że kolorystycznie i stylistycznie, mimo wyboru podobnych foteli, A350 SWISS będą się wyróżniać w grupie LH, bo wnętrza będą bardziej funkcjonalne i o wiele ładniejsze.
- Dzięki starannie przemyślanemu projektowi przestrzennemu, wszystkie klasy siedzeń na pokładzie naszych samolotów zaoferują naszym gościom zupełnie nowe i niespotykane wrażenia z podróży lotniczych od 2025 r. Do tego dzięki naszej nowej koncepcji kabiny nadal pozostaniemy jedyną dużą linią na świecie, która oferuje kabinę pierwszej klasy w całej flocie dalekodystansowej. Zwiększymy również rozmiar naszej klasy ekonomicznej premium, która okazała się bardzo popularna. W obu tych aspektach SWISS jeszcze wyraźniej pozycjonuje się jako wiodąca europejska linia premium - powiedział Tamur Goudarzi Pour, dyrektor handlowy SWISS.
Flota SWISSSzwajcarska linia posiada w swojej flocie 85 samolotów: 30 airbusów A220, 10 A320, sześć A320neo, trzy A321-100, trzy A321-200, trzy A321neo, 14 A330-300, cztery A340-300 oraz 12 boeingów B777-300ER. Przewoźnik oczekuje obecnie na dostawę 21 airbusów: 11 A320neo, pięciu A321neo oraz
pięciu A350-900.
Rodzina A350 A350 jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która głównie zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu) oraz wersji cargo A350F. Samolot napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Według najnowszych danych Airbusa dotyczących zamówień i dostaw dla tej rodziny, otrzymał na nią ponad
1000 zamówień, z których dostarczył ponad 550 maszyn.
Do końca sierpnia br. rodzina A350 zebrała zamówienia na 1036 samolotów A350: 771 A350-900, 226 A350-1000 oraz 39 maszyn A350F. Do 1 września br. francuski producent dostarczył 552 maszyny 40 liniom lotniczym: 474 A350-900 oraz 78 A350-1000. Najwięksi użytkownicy A350 to linie: Singapore Airlines (63), Qatar Airways (58) oraz Cathay Pacific (47). Warto także dodać, że jubileuszowa 500. maszyna A350 została dostarczona pod koniec września 2022 r