Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-07-2023
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?
fot. Szczecin AirportPort Lotniczy Szczecin-Goleniów
Chorwacja, Dania, Grecja, Hiszpania, Szwecja i Włochy – te kraje mają dołączyć do ubogiej siatki połączeń portu lotniczego w Szczecinie. Loty do nowych państw mają zwiększyć liczbę pasażerów i atrakcyjność lotniska w Goleniowie, z którego w dalszej perspektywie będzie można także polecieć do Katowic i Rzeszowa.

Nie tak dawno informowaliśmy, że port lotniczy Szczecin-Goleniów zakończył zeszły rok ze stratą netto w wysokości 10,7 mln złotych. Skumulowana strata za kilka ostatnich lat wynosi już ponad 66 mln złotych. Zarząd spółki uważa, że negatywny czynnikiem wpływającym na działalność portu jest lotnisko w Berlinie czy istnienie w Polsce lotnisk wyspecjalizowanych w obsłudze całorocznego ruchu czarterowego, w tym wypadku jest to port w Pyrzowicach.

Rzecznik prasowy Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów im. NSZZ Solidarność w rozmowie z „Głosem Szczecińskim” wskazał, że lotnisko musi obsługiwać co najmniej 1,5 mln pasażerów rocznie, aby port mógł zacząć generować zyski, co jest zgodne z przyjętym w branży lotniczej założeniem, że regionalny port lotniczy musi obsługiwać co najmniej milion podróżnych rocznie, aby zacząć na siebie zarabiać. – Musimy się rozwijać – wyznał Krzysztof Domagalski, co jest jednoznaczną aluzją do liczby obsługiwanych rocznie pasażerów. W zeszłym roku było ich zaledwie 500 tys.

Na zanotowaną stratę oprócz niskiej liczby odprawionych pasażerów miała mieć wpływ wielkość terenu, jaką zarządza port, gdyż znacząco rosną koszty amortyzacji. Musimy sporo inwestować, a także — co przypomnę — cały czas obsługujemy kredyt, jaki zaciągnęliśmy na remont lotniska – dodał rzecznik.

Loty do sześciu nowych krajów?

Rzecznik zapowiedział, że z portu w Szczecinie „wkrótce” będzie można polecieć bezpośrednio do Chorwacji, Grecji i Włoch. Nie ma informacji, na jakiej zasadzie realizowane byłyby takie operacje, czy byłyby to loty regularne, czy raczej w formie czarterowej. Rejsy na Adriatyk mogłyby być wykonywane na takiej zasadzie, jak operacje PLL LOT z Zielonej Góry do Zadaru. Za obsługę połączeń do Grecji, głównie na wyspy greckie, odpowiadałby zapewne czarterowe linie lotnicze w porozumieniu z biurami podróży.

Jeśli loty do wyżej wskazanych trzech państw okazałyby się popularne, do siatki szczecińskiego portu dołączą kolejne kraje. – A jak te połączenia się przyjmą to uruchomimy do Hiszpanii — wskazał rzecznik, który zapowiedział, że ze Szczecina będzie można także polecieć do Danii, Szwecji i nowych miast w Norwegii.

Krzysztof Domagalski jest zdania, że powiększy się także siatka krajowych połączeń lotniczych. Obecnie z Goleniowa boeingi 737-800/8200 linii Ryanair latają do i z Krakowa oraz Warszawy-Modlina. Rejsy do i z warszawskiego Lotniska Chopina oferują Polskie Linie Lotnicze LOT. Zarząd portu lotniczego w województwie zachodnio-pomorskim chciałby, aby przewoźnicy zaoferowali loty do Katowic i Rzeszowa.

Obecnie, oprócz Krakowa i Warszawy, w siatce szczecińskiego portu znajduje się jeszcze Dublin, Liverpool, Londyn-Stansted oraz Oslo-Torp. Za obsługę lotów do Wielkiej Brytanii odpowiada Ryanair, w przypadku Norwegii jest to Wizz Air. Ze Szczecina na pokładach samolotów linii czarterowych: Enter Air i Smartwings można polecieć do tureckiej Antalyi.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa-Modlin: Październik znacznie lepszy niż w 2019

Infrastruktura i lotniska

Warszawa-Modlin: Październik znacznie lepszy niż w 2019

inf. pras. Modlin Airport 17 listopada 2023

Rzeszów: Parking za złotówkę na lotnisku Jasionka

Infrastruktura i lotniska

Lotniska wojskowe – planowane inwestycje

Infrastruktura i lotniska

Lotniska wojskowe – planowane inwestycje

Tomasz Dominiak 16 listopada 2023

Zobacz również:

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Redakcja/inf. pras. 03 października 2023

Szczecin: 10,7 mln złotych straty netto. Berlin zagrożeniem

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: 3 czerwca rusza wyjątkowo długi sezon czarterowy

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Warszawa-Modlin: Październik znacznie lepszy niż w 2019

Infrastruktura i lotniska

Warszawa-Modlin: Październik znacznie lepszy niż w 2019

inf. pras. Modlin Airport 17 listopada 2023

Rzeszów: Parking za złotówkę na lotnisku Jasionka

Infrastruktura i lotniska

Lotniska wojskowe – planowane inwestycje

Infrastruktura i lotniska

Lotniska wojskowe – planowane inwestycje

Tomasz Dominiak 16 listopada 2023

Zobacz również:

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Redakcja/inf. pras. 03 października 2023

Szczecin: 10,7 mln złotych straty netto. Berlin zagrożeniem

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: 3 czerwca rusza wyjątkowo długi sezon czarterowy

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5