Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Szczecin: Współwłaściciele zgodni co do potrzeby rozbudowy lotniska

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ szczecin.uw.gov.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Szczecin: Współwłaściciele zgodni co do potrzeby rozbudowy lotniska
Fot. Szczecin-Goleniów
W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim odbyło się dziś (20 maja) spotkanie na temat rozwoju i aktualnej sytuacji Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów. 

W rozmowach, na zaproszenie wojewody Tomasza Hinca, uczestniczyli wicewojewoda Marek Subocz, marszałek województwa Olgierd Geblewicz, prezydent Szczecina Piotr Krzystek, burmistrz gminy Goleniów Robert Krupowicz, prezes Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” (PPL) Mariusz Szpikowski oraz prezes Polskiego Holdingu Hotelowego Gheorghe Marian Cristescu. 

Obecna struktura właścicielska Goleniowa przedstawia się następująco: najwięcej udziałów, bo 44,03 proc., ma PPL, 35,42 proc. akcji posiada Szczecin, pozostałe 20,45 proc. dzierży województwo. W ostatnich dniach głośno było o zarzutach wobec PPL-u, jakie stawiał marszałek Geblewicz. Lokalny polityk stwierdził w oświadczeniu dla mediów, że spółka należąca do Skarbu Państwa w żadnym stopniu nie jest zainteresowana rozbudową podszczecińskiego lotniska, a bez zgody PPL-u nie można niczego zrobić. 

Przedstawiciele udziałowców w dwugodzinnej rozmowie omówili potrzeby inwestycyjne lotniska i jego aktualną sytuację. Według przygotowanej dla PPL przez firmę ARUP analizy strategicznej możliwości rozwojowych w kontekście budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, w Porcie Lotniczym Szczecin-Goleniów konieczne są inwestycje, które pozwolą na zwiększenie liczby połączeń lotniczych, liczby pasażerów i poprawę komfortu podróży. Jak więc widać, dziś PPL starał się załagodzić sytuację i potwierdził swoje zainteresowanie inwestowaniem w Goleniów.

Pierwszy etap przedstawionego planu zakłada m.in. wymianę oznakowania i rozbudowę terminala pasażerskiego do 2025 r. Inwestycje pozwolą na zwiększenie liczby obsługiwanych pasażerów z 600 tys. obecnie do 1,5 mln w momencie uruchomienia Centralnego Portu Komunikacyjnego w 2027 roku. Zakładany koszt I etapu modernizacji wynosi 83,5 mln zł. W ciągu kolejnych 3 lat od uruchomienia CPK ruch w PL Szczecin-Goleniów może wzrosnąć do 2 mln pasażerów rocznie.

Strony uzgodniły, że kolejne spotkanie przedstawicieli udziałowców spółki Port Lotniczy Szczecin-Goleniów odbędzie się w czerwcu, w siedzibie PPL w Warszawie. Zobaczymy, ile będziemy musieli czekać na efekt tych rozmów, ale warto pokreślić, że prace potrzebne są w zasadzie od zaraz. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lotnisko Warszawa-Radom: 7 tys. pasażerów w styczniu

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Warszawa-Radom: 7 tys. pasażerów w styczniu

inf. pras. PPL/Lotnisko Warszawa-Radom 09 lutego 2024

Polskie Lotniska 2023. Rekordowe 52,4 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Lublin partnerem WSEI

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Lublin partnerem WSEI

inf. pras. 07 lutego 2024

Zobacz również:

Szczecin: 2023 rok lepszy od poprzedniego. Rekordowe czartery

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: 2023 rok lepszy od poprzedniego. Rekordowe czartery

Redakcja/inf. pras. 25 stycznia 2024

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Redakcja/inf. pras. 03 października 2023

Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Lotnisko Warszawa-Radom: 7 tys. pasażerów w styczniu

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Warszawa-Radom: 7 tys. pasażerów w styczniu

inf. pras. PPL/Lotnisko Warszawa-Radom 09 lutego 2024

Polskie Lotniska 2023. Rekordowe 52,4 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Lublin partnerem WSEI

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Lublin partnerem WSEI

inf. pras. 07 lutego 2024

Zobacz również:

Szczecin: 2023 rok lepszy od poprzedniego. Rekordowe czartery

Infrastruktura i lotniska

Szczecin: 2023 rok lepszy od poprzedniego. Rekordowe czartery

Redakcja/inf. pras. 25 stycznia 2024

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Infrastruktura i lotniska

Szczecin powinien pójść drogą Liege i postawić na cargo?

Redakcja/inf. pras. 03 października 2023

Szczecin: „Jest ściernisko, ale będzie „San Francisco”?

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5