Partner serwisu
Biznes i przemysł

Szefowie AF-KLM i Finnair ostrzegają przed nierówną konkurencją z liniami z Chin

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Szefowie AF-KLM i Finnair ostrzegają przed nierówną konkurencją z liniami z Chin
fot. Air France
Podczas, gdy po pandemii odradza się ruch lotniczy z Chin, to przewoźnicy z Państwa Środka, są w lepszej pozycji by zaoferować dogodniejsze połączenia zagospodarować tworzący się popyt na podróże, gdyż wciąż mogą korzystać z przelotów nad Rosją, zwracają uwagę szefowie Air France-KLM oraz Finnair w rozmowie z Financial Times.

W blisko rok po inwazji Rosji na Ukrainę, dla linii lotniczych z Europy mapa lotnicza świata uległa znacznej zmianie - zamknięte niebo nad Rosją powoduje, że podróże lotnicze do Azji uległy znacznemu wydłużeniu. W tym samym czasie linie lotnicze z Chin wciąż mogą korzystać z przestrzeni powietrznej Federacji Rosyjskiej, latając znacząco krótszą trasą pomiędzy Europą i Chinami.

Kilka godzin różnicy na niekorzyść linii z Europy

Fakt, że linie lotnicze z Europy muszą nadrabiać drogi lecąc do Chin, zdaniem szefów europejskich koncernów stawia ich przedsiębiorstwa w dużo gorszej pozycji w porównaniu z przewoźnikami z Państwa Środka.

- Pomiędzy Paryżem i Seulem, to może zwiększyć czas lotu o trzy godziny. Jeśli w tym samym czasie mamy chińskiego przewoźnika, który lata nad Rosją, to mają oni niesprawiedliwą przewagę nad nami - powiedział Ben Smith, prezes koncerny Air France-KLM w rozmowie z Financial Times.

Opinię tę podziela Topi Manner, szef linii lotniczych Finnair, który w ubiegłym tygodniu ostrzegł, że linie lotnicze z Chin dysponują “znaczącą” przewagą konkurencyjną nad przewoźnikami z Europy. - Wydaje nam się, że to będzie oznaczało, iż w kwestii wykonywania lotów, ciężko będzie zapewnić rentowność tras do chińskich miast drugiej kategorii - powiedział Manner.

Przewoźnik narodowy Finlandii, który przed wojną w Ukrainie wykorzystywał położenie geograficzne swojego hubu w Helsinkach do oferowania szybkich połączeń z Azją przebiegających nad północną Rosją, został szczególnie dotknięty rosyjskim zakazem wykonywania lotów dla przewoźników z Unii Europejskiej. Przykładowo loty pomiędzy Helsinkami i Tokio, które przed wojną trwały dziewięć i pół godzin, teraz trwają ponad 13 godzin.

- Wszystko to dodaje godziny lotu, tym samym podnosząc zużycie paliwa, koszty oraz poziom emisji - wyjaśnia Andrew Charlton, konsultant lotniczy, cytowany przez Financial Times, ostrzegając również, że nowe trasy omijające Rosję zwiększają zatory w europejskiej przestrzeni powietrznej, przekładając się na prawdopodobieństwo wystąpienia opóźnień.

Czekając na pasażerów z Chin

Ostrzeżenia szefów europejskich przewoźników pojawiają się w momencie, gdy ruch lotniczy w Europie zbliża się do poziomu sprzed pandemii i wiele linii lotniczych chce skorzystać na powrocie turystów z Chin, którzy przed pandemią chętnie latali do popularnych miast na zakupy na kontynencie, takich jak Paryż. Smith powiedział, że koncern Air France-KLM stopniowo zwiększa liczbę lotów do Pekinu i Szanghaju, planując powrót do co najmniej 50 proc. oferowania z 2019 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Oro Navigacija: Wojna zabrała nam połowę przychodów

Biznes i przemysł

Oro Navigacija: Wojna zabrała nam połowę przychodów

Łukasz Malinowski 28 października 2024

Syberia kluczem rentowności Dalekiego Wschodu. Agonia linii z UE

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

Biznes i przemysł

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

inf. pras. Air France-KLM 13 listopada 2023

Air France i KLM w projekcie promującym ekologiczne loty

Biznes i przemysł

Dodatkowe cele Air France i KLM w zakresie redukcji emisji CO2

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Oro Navigacija: Wojna zabrała nam połowę przychodów

Biznes i przemysł

Oro Navigacija: Wojna zabrała nam połowę przychodów

Łukasz Malinowski 28 października 2024

Syberia kluczem rentowności Dalekiego Wschodu. Agonia linii z UE

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

Biznes i przemysł

Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w USA

inf. pras. Air France-KLM 13 listopada 2023

Air France i KLM w projekcie promującym ekologiczne loty

Biznes i przemysł

Dodatkowe cele Air France i KLM w zakresie redukcji emisji CO2

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5