Volga-Dnepr Airlines obsłużyły z pomocą samolotu Ił-76TD-90VD kolejny cykl pięciu rejsów czarterowych na Antarktydę w ramach międzynarodowej inicjatywy DROMLAN.
Specjalizujący się w transportach ponadgabarytowych i superciężkich przewoźnik z Uljanowska już szósty rok z rzędu poleciał na najzimniejszy kontynent świata. Wszystkie rejsy były obsługiwane z Kapsztadu w Republice Południowej Afryki do stacji polarnej Nowołazariewskaja w Oazie Schirmachera na Ziemi Królowej Maud.
Tym razem na dystansie aż 4200 km przetransportowano ponad 200 ton ładunku, niezbędnego do kontynuowania prac badawczych. Lądowania i starty na Antarktydzie wymagają od pilotów wielkich umiejętności oraz kompetencji.
- Jesteśmy dumni, że możemy być częścią takiego projektu. Pomimo trudnych czasów i ograniczeń związanych z COVID-19 wsparliśmy program stacji polarnych na Antarktydzie, umożliwiając naukowcom kontynuowanie badań. Pragniemy podziękować naszemu partnerowi ALCI, który tworzy międzykontynentalny most lotniczy między Kapsztadem i osadą Nowołazariewskaja podczas lata trwającego na półkuli południowej. Nasze dwie wyszkolone i wykwalifikowane załogi zapewniły płynność operacji. Mamy nadzieję, że za rok będzie ich jeszcze więcej - podkreśliła Jekaterina Andrejewa, dyrektor handlowy Volga-Dnepr Airlines.
Przewoźnik z Uljanowska zrealizował już ponad 150 rejsów czarterowych do i z Antarktydy, dostarczając w sumie 1700 ton ładunków specjalnych. Wszystkie wykonał zmodernizowany Ił-76TD-90VD, który jest przystosowany do takich odległych misji w trudnych warunkach atmosferycznych.
Volga-Dnepr Airlines każdego roku zwiększają swoje możliwości oraz wdrażają nowe trasy i opcje dostaw. W przypadku niektórych stacji na Antarktydzie bardziej preferowane są zrzuty ładunków, również oferowane przez przewoźnika.