W czwartek (19 września) na warszawskim Lotnisku Chopina wylądował kolejny boeing B737-800 dla Polskich Linii Lotniczych LOT. Samolot o rejestracji SP-LWG, to szósty boeing 737-800 Next Generation we flocie polskiej linii, który tymczasowo wspomoże flotę podczas uziemienia B737 MAX.
Maszyna o oznaczeniu LN3836/MSN36826 i rejestracji SP-LWG leasingowana jest od irlandzkiej firmy Pembroke i została przebazowana w tygodniu z Tallina do Warszawy. W Tallinie maszyna przechodziła przegląd techniczny oraz otrzymała nową konfigurację pokładu. B737 wyprodukowany został w listopadzie 2011 r., w którym to trafił do linii Jet Airways. Maszyna o rejestracji VT-JBV latała u indyjskiego przewoźnika do jego upadłości w tym roku. Na pokład nowy nabytek LOT-u zabiera 186 pasażerów. Najnowszy dodatek do floty wykonał już kilka rejsów PLL LOT m.in. do Wiednia, Larnaki, Madrytu i trzykrotnie do Paryża.
Jest to pierwszy z dwóch B737-800 jakie trafią do lotu. Pisaliśmy o tym na początku września. Dwa Boeingi B737-800 pochodzą z upadającej linii Jet Airways. Lessorzy zabrali indyjskiemu przewoźnikowi już część samolotów i dzięki temu pojawiły się nowe możliwości leasingu. Maszyny o rejestracji VT-JBU i VT-JBV trafiły do Jet Airways we wrześniu i listopadzie 2011 r. We flocie PLL LOT otrzymają kolejno rejestracje SP-LWF i SP-LWG. Kolejny B737 o rejestracji SP-LWF dołączy do floty LOT-u w pierwszej połowie października.
- Polskie Linie Lotnicze LOT stale rozwijają siatkę połączeń oraz powiększają swoją flotę. Kilka dni temu włączyliśmy do operacji samolot Boeing 737-800 o rejestracji SP-LWG. Kolejna maszyna B737-800 (SP-LWF) dołączy do floty w pierwszej połowie października. W związku z globalnym uziemieniem samolotów Boeing 737 MAX 8, musieliśmy w marcu wyłączyć 5 egz. tego samolotu z naszej floty. Niemożliwe było także odebranie kolejnych zamówionych maszyn, których we flocie LOT-u w styczniu 2020 roku powinno być już 15 egz. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo, ale także realizacja siatki połączeń zgodnie z rozkładem. Dlatego też LOT pozyskał zastępcze samoloty m.in. od GetJeta. Spełniają one nasze restrykcyjne wymagania dot. bezpieczeństwa. Zakładamy, że nowe B737-800, ale także kolejne samoloty, które mamy w planach pozyskać do floty pozwolą nam zrezygnować z umów ACMI w najbliższym okresie- powiedział nam Jakub Panek z Biura Prasowego PLL LOT.
Obecnie we flocie narodowego przewoźnika, nie wliczając linii Nordica, znajduje się 76 samolotów: trzy boeingi B737-400, jeden B737-700, sześć B737-800, pięć B737 MAX 8, osiem B787-8, sześć B787-9, 12 bombardierów Q400, sześć embraerów E170, 10 E175, cztery E190 oraz 15 E195.