Partner serwisu
Biznes i przemysł

Szwecja naciska linie lotnicze w sprawie ekologii. Będą opłaty za start i lądowanie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Szwecja naciska linie lotnicze w sprawie ekologii. Będą opłaty za start i lądowanie
fot. SAS
Szwecja planuje zrewidować opłaty za start i lądowanie samolotów, tak aby odpowiadały ilości emisji gazów cieplarnianych z różnych typów maszyn i paliwa – poinformował w poniedziałek rząd tego kraju.

Według planu, niższymi opłatami za wykonywanie operacji lotniczych byłyby obarczone linie posiadające nowsze, bardziej wydajne samoloty lub maszyny wykorzystujące biopaliwa. Postanowienie obejmowałoby zarówno loty pasażerskie, jak i towarowe, wykonujące operacje na lotnisku Arlanda w Sztokholmie i Landvetter w Göteborgu – podaje Agencja Reutera. Rząd szwedzki zakomunikował przy tym, że będzie to pierwsze tego typu posunięcie na świecie.

– Branża lotnicza musi pokazać, że traktuje kwestię klimatu poważnie. To czas, aby politycy zrobili co w ich mocy poprzez wywarcie presji na przewoźnikach lotniczych – powiedział szwedzki minister środowiska Per Bolund.

Sposób funkcjonowania systemu rząd Szwecji pozostawi do uregulowania lotniskom i liniom lotniczym. Zapowiedział jednocześnie, że jest gotowy interweniować, gdyby ustalenia się nie powiodły. Podróże lotnicze Szwedów były odpowiedzialne za około 10 mln ton ekwiwalentu CO2 w 2017 r. – około 1,1 tony na osobę, jak wykazały badania z Chalmers University of Technology.

Także ze Szwecji pochodzi słynny „flygskam”, czyli wstyd przed lataniem. Pojęcie to odnosi się do rezygnacji z latania samolotami na rzecz transportu kolejowego. Branża lotnicza jest bowiem sporym emitentem CO2 do atmosfery, co Szwedzi starają się zniwelować.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ocieplenie klimatu powodem wzrostu siły turbulencji

Biznes i przemysł

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Prawo i polityka

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Mateusz Kieruzal 09 marca 2023

Zobacz również:

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Biznes i przemysł

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Roman Czubiński 14 sierpnia 2022

Pociąg czy samolot? Czym szybciej po Polsce i Europie?

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Ocieplenie klimatu powodem wzrostu siły turbulencji

Biznes i przemysł

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Prawo i polityka

Qatar Airways korumpowały unijnych urzędników?

Mateusz Kieruzal 09 marca 2023

Zobacz również:

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Biznes i przemysł

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Roman Czubiński 14 sierpnia 2022

Pociąg czy samolot? Czym szybciej po Polsce i Europie?

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5