Drugi kwartał bieżącego roku Port Lotniczy Olsztyn-Mazury zamknął wynikiem sięgającym 29,3 tys. obsłużonych pasażerów. To o 491,25 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Imponujące wzrosty
W kwietniu z lotniska w Szymanach skorzystało 8591 pasażerów, w maju 9403, zaś w czerwcu – 11291. Jednocześnie ostatni miesiąc był rekordowym dla lotniska w Szymanach, kiedy przekroczono barierę 10 tys. odprawionych podróżnych. Łącznie daje to niemal 29,3 tys. podróżnych, czyli o 491,25 proc. więcej, niż w drugim kwartale ubiegłego roku.
W pierwszym kwartale z lotniska Olsztyn-Mazury skorzystało 48998 pasażerów. Łącznie, w pierwszym półroczu z portu skorzystało zatem 78298 podróżnych. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2016 roku było ich tu zaledwie 6411.
Obecnie na lotnisku obsługiwane są połączenia do Londynu, realizowane przez linie lotnicze Wizz Air i Ryanair. Tylko te dwie trasy wystarczają, by lotnisko biło kolejne rekordy w liczbie obsługiwanych pasażerów. 12 kwietnia padł dobowy rekord i w ciągu jednego dnia z lotniska skorzystało 700 osób. W całym 2016 roku było ich tu 47 tys. W tym roku z pewnością przekroczona zostanie liczba 100 tys. obsłużonych pasażerów. Konieczna pilna rozbudowa
Rosnące statystyki lotniska przekładają się jednak na konieczność rozbudowy infrastruktury. Posiadająca obecnie trzy stanowiska płyta postojowa okazuje się bowiem niewystarczająca. Tym bardziej, że jedno z tych stanowisk musi być wolne, ze względu na fakt, iż przeznaczone jest do odladzania samolotów. Leszek Krawczyk, prezes olsztyńskiego lotniska w rozmowie z lokalnym oddziałem „Gazety Wyborczej” tłumaczy, że pozostałe stanowiska coraz częściej zajęte są równocześnie przez samoloty typu Airbus A320 czy boeing 737, przez co kłopotem staje się przyjmowanie ruchu czarterowego, którego na lotnisku jest coraz więcej. Wystarczy wspomnieć ruch generowany przez pracowników fabryki Michelin czy przez samoloty wojskowe, odwiedzające Szymany w związku z transportem żołnierzy NATO na Mazury.
Konieczność rozbudowy podyktowana jest również praktyką Wizz Aira i Ryanaira, którzy – by uniknąć ponoszenia dodatkowych kosztów – manewrują na płycie, korzystając z własnych silników, przez co potrzebują znacznie więcej miejsca niż maszyny korzystające po wylądowaniu z pojazdu do holowania.
Przy okazji budowy dodatkowego miejsca postojowego powstaną również dodatkowe maszty oświetleniowe, poszerzona zostanie droga dojazdowa oraz wyprofilowane łuki na trasie kołowania samolotów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.