Partner serwisu
Biznes i przemysł

Tak wygląda zmiana konfiguracji Boeinga 777-200LR (WIDEO)

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
07-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Emirates Press

Podziel się ze znajomymi:

Zespół Emirates Engineering przeprowadził zmianę konfiguracji drugiego samolotu Boeing 777-200LR we flocie przewoźnika. Przebudowa maszyny z wersji trzyklasowej na dwuklasową odbywała się w całości w hangarach Emirates Engineering w Dubaju.

W samolocie w nowej konfiguracji znalazły się także nowe, szersze fotele w układzie 2-2-2 i przestrzeń wspólna w klasie biznes oraz całkowicie odnowiona klasa ekonomiczna, która zapewni pasażerom najwyższy komfort podróży.

Osiem Boeingów w modernizacji

Pierwszy Boeing 777-200LR Emirates w nowej konfiguracji wzbił się w powietrze na początku marca tego roku. Linie Emirates poddadzą osiem pozostałych Boeingów 777-200LR stopniowej modernizacji do połowy 2019 r. i wprowadzą je na trasach do kilku innych miast w globalnej siatce połączeń przewoźnika, m.in. Santiago, najnowszego kierunku Emirates w Ameryce Południowej. Przewoźnik zainwestował ponad 150 mln dolarów w zmianę konfiguracji swoich Boeingów 777-200LR.

Dzięki współpracy z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi dostawcami zespół Emirates Engineering potrzebował zaledwie 22 miesięcy od momentu podjęcia decyzji o zmianie konfiguracji floty Boeingów 777-200LR, aby zakończyć prace przy pierwszej maszynie i oddać ją do użytku.

Cały proces obejmował szczegółowy opis wymagań technicznych, ocenę projektów i układu kabin, zarządzanie zamówieniami i umowami z dostawcami, uzyskanie wymaganych pozwoleń, zaopatrzenie w surowce, a także organizację pracy, harmonogramu i zasobów przed uziemieniem samolotu i przebudową jego wnętrza.

Projekt i organizacja pracy

Finalizacja projektu była podstawą procesu zmiany konfiguracji, a ostateczny układ kabin wybrano spośród ośmiu propozycji. Zespół musiał także uzyskać pozwolenia od odpowiednich organów regulacyjnych, w tym Urzędu Lotnictwa Cywilnego ZEA (GCAA) i Federalnej Administracji Lotnictwa Cywilnego (FAA), aby wprowadzić zmiany do pierwotnej konstrukcji samolotu.

Po sfinalizowaniu projektu zespół Emirates Engineering we współpracy z dostawcami zgromadził wszystkie komponenty i części zamienne niezbędne do ukończenia konfiguracji samolotu. Zespół zaangażował łącznie ponad 30 dostawców, rozporządzając w dowolnym momencie ponad 2,7 tys. części. Przedstawiciele głównych dostawców, takich jak Boeing, Jamco, Panasonic, Rockwell Collins, Zodiac i ATG znajdowali się na miejscu w celu zapewnienia pomocy.

Uziemienie samolotów

Następnie należało uziemić samolot w celu przeprowadzenia zmiany konfiguracji kabin. W tym czasie pierwotne wnętrze samolotu zostało całkowicie rozebrane i przebudowane. Zmiana konfiguracji objęła nie tylko montaż nowych foteli, ale także szereg innych zmian, m.in. nową instalację elektryczną w systemach oświetlenia, wyższy sufit w kabinie klasy biznes oraz przebudowę kuchni, aby zrobić miejsce na nową przestrzeń wspólną w klasie biznes.

Zespół Emirates Engineering potrzebował 55 dni na zmianę konfiguracji pierwszego samolotu. Jednak dzięki nabraniu doświadczenia i sprawności przy pierwszej przebudowie konfiguracja drugiego samolotu zajęła zaledwie 35 dni.

Testy bezpieczeństwa

Ze względów bezpieczeństwa na różnych etapach prac konieczne było przeprowadzenie serii testów. Można wyróżnić cztery główne rodzaje badań, jakie wykonano: testy prototypu, gdzie potwierdzono zgodność projektu z obowiązującymi przepisami, testy funkcjonalne komponentów kabiny, pomiary zakłóceń elektromagnetycznych (EMI) i przepływu powietrza w kabinie oraz pięciogodzinny lot próbny, podczas którego przeprowadzono symulację różnych scenariuszy wydarzeń w powietrzu oraz badania ogniowe na pokładzie. W sumie zespół Emirates Engineering poświęcił na zaprojektowanie i przeprowadzenie konfiguracji ponad 16 tys. roboczogodzin.

Emirates Engineering dysponuje nowoczesnym i rozbudowanym zapleczem technicznym w Dubaju, gdzie obsługuje swoją flotę złożoną z ponad 260 samolotów. Rozmieszczona na powierzchni ok. 55 hektarów infrastruktura techniczna obejmuje sześć hangarów remontowych i cztery hangary serwisowe, z których każdy jest w stanie obsłużyć Airbusa A380, największy samolot pasażerski na świecie. Wykorzystując doświadczenie przy obsłudze największej floty Airbusów A380 i Boeingów 777, zespół Emirates Engineering wykonuje konserwację, naprawy i remonty (MRO) na rzecz wybranych kontrahentów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwszy polski F-35 na linii montażu końcowego (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Pierwszy polski F-35 na linii montażu końcowego (zdjęcia)

Piotr Bożyk 02 maja 2024

China Southern również zamawiają 100 maszyn COMAC C919

Biznes i przemysł

Airbus liczy na chińskie zamówienie samolotów podczas wizyty Xi w Paryżu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Pierwszy polski F-35 na linii montażu końcowego (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Pierwszy polski F-35 na linii montażu końcowego (zdjęcia)

Piotr Bożyk 02 maja 2024

China Southern również zamawiają 100 maszyn COMAC C919

Biznes i przemysł

Airbus liczy na chińskie zamówienie samolotów podczas wizyty Xi w Paryżu

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5