Na badaniach homologacyjnych w Warszawie jest już pociąg Impuls 2 dla województwa podkarpackiego. Osiem takich jednostek zamówiono do obsługi Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej, w tym połączeń na planowanej linii do rzeszowskiego lotniska.
Umowa na dostawę taboru dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej
została podpisana w Rzeszowie w lipcu ubiegłego roku. Województwo podkarpackie zamówiło w nowosądeckim Newagu osiem trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2 (z gwarancją na 72 miesiące) oraz dwa spalinowe dwuczłonowe zespoły trakcyjne 222Ma (z gwarancją na 60 miesięcy).
Pierwszą z jednostek elektrycznych - a takie według założeń będą jeździć na lotnisko Jasionka - sfotografował w Warszawie profil Kolejowe Podkarpacie. Został sfotografowany podczas przejazdu przez stację Warszawa Gdańska. Pojazd ten ma oznaczenia robocze 36WEdb-001. - Impuls 2 dla Podkarpacia jest na testach homologacyjnych w Warszawie prowadzonych przez Instytut Kolejnictwa. Pozostałe pojazdy są w produkcji - potwierdza Aldona Mastalerz z Newagu. Według pierwotnych założeń, pierwsza jednostka ma dotrzeć do województwa w III kwartale tego roku.
Wprawdzie trwa już budowa pociągów dla rzeszowskiej PKA, ale wciąż nie znamy wykonawców prac infrastrukturalnych. Nie rozstrzygnięto wciąż przetargów na
budowę i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej, ani na
budowę bazy taborowej. Nie wybrano też
jeszcze operatora połączeń.