Szef Condora Ralf Teckentrup nie kryje rozczarowania postawą Lufthansy względem czarterowych linii lotniczych. Według niego narodowy gigant poprzez niskokosztowe Eurowings Discover usiłuje... "zgładzić" konkurencyjnego przewoźnika.
Teckentrup w rozmowie udzielonej "FVW", cytowanym przez serwis aero.de ma zastrzeżenia do działań
największych linii lotniczych Starego Kontynentu. – Patrzą na to, co oferujemy, a potem latają tam w te same dni z jednym lub dwoma rejsami więcej tygodniowo – uważa szef czarterowego przewoźnika.
Teckentrup wcześniej uderza jeszcze mocniej. – Mamy konkurenta w Niemczech, który chce nas zgładzić – stwierdził prezes linii lotniczych, które operują z Frankfurtu nad Menem, Monachium, Duesseldorfu, Hamburga, Stuttgartu i Zurychu.
Odważne nowe barwyCondor, od którego przejęcia
odstąpiła przed dwoma laty Polska Grupa Lotnicza, niedawno postawił na nową identyfikację wizualną. Nowe barwy w charakterystyczne pionowe paski nawiązują do wakacyjnych klimatów i okoliczności spędzania wypoczynku.
Zamówione szerokokadłubowe A330-900, a także pozostałe wąskokadłubowe airbusy A320 i A321 oraz boeingi 757, zyskają charakterystyczne malowanie w pięciu kolorach, a konkretnie w zielonym, niebieskim, żółtym, czerwonym i brązowym. Odrzutowce Condora na pewno będą się wyróżniać na płytach postojowych lotnisk całego świata. Przewoźnik z Niemiec zamierza przemalować około 80 proc. floty do 2024 roku. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.
Droższe bilety na krótsze wakacjeTeckentrup przygotowuje także pasażerów na rosnące ceny. – Latanie na pewno będzie droższe – powiedział szef Condora w wywiadzie udzielonym z kolei "Frankfurter Allgemeine Zeitung". Jako przyczyny podał
wyższe ceny paliwa lotniczego i dodatkowe koszty związane z wdrażaniem unijnego
pakietu klimatycznego „Fit for 55”.
Teckentrup zaznaczył jednak, że ochrona klimatu leży w interesie Condora w celu utrzymania w ogóle biznesu. I choć latanie będzie znacznie droższe, to jest przekonany, że w ciągu najbliższych pięciu lub sześciu lat wakacyjne letnie wyloty pozostaną dostępne dla dużej części populacji.
W perspektywie krótkoterminowej
czarterowe linie lotnicze spodziewają się dużego popytu. – Ludzie są tak spragnieni wakacji, że będą podróżować. Ci, którzy mogą odłożyć mniej pieniędzy, zarezerwują krótszą wycieczkę, żeby zyskać co najmniej dziesięć dni odpoczynku – dodał Teckentrup.