Transavia Airlines planuje 15 grudnia br. wprowadzić na siatkę połączeń swojego pierwszego airbusa A321neo - ujawnił portal ch-aviation analizując rozkładu lotów przewoźnika należącego do grupy Air France-KLM. W pierwszą trasę nowy A321neo wybierze się z amsterdamskiej bazy linii.
Niderlandzki niszkokosztowiec, spółka zależna Air France-KLM, będzie bazował pierwsze A321neo w głównym swoim hubie - lotnisku Amsterdam-Schiphol. Z informacji do jakich dotarł Rynek Lotniczy wynika, że pierwsze dwa A321neo pojawią się w Amsterdamie pod koniec listopada br. Nowe samoloty polecą do:
- Malagi (od 17 grudnia),
- Alicante (od 10 stycznia 2024 r.),
- Barcelona (od 16 grudnia),
- Bari (od 22 grudnia),
- Faro (od 9 stycznia 2024 r.),
- Ibiza (od 21 grudnia),
- Lublana (od 21 grudnia),
- Nicea (od 15 grudnia),
- Porto (od 17 grudnia),
- Piza (od 20 grudnia),
- Sevilla (od 9 stycznia 2024 r.),
- Walencja (od 15 grudnia),
- Werona (od 15 grudnia).
Zamówienie 100 airbusów z rodziny A320neoGrupa Air France-KLM zdecydowała się zamówić
100 samolotów z rodziny A320neo pod koniec 2021 r. Umowa zawiera także prawa zakupu 60 dodatkowych samolotów tego typu. Nowe samoloty zmodernizują i odmłodzą floty linii KLM i Transavia Netherlands, także odnowią i rozszerzą flotę Transavia France.
Korzystając z najnowszych innowacji technologicznych, samoloty z rodziny A320neo oferują najlepsze osiągi w swojej kategorii dla potrzeb sieciowych linii lotniczych wchodzących w skład grupy AF-KLM. W porównaniu z samolotami poprzedniej generacji oferują redukcję kosztów jednostkowych o ponad 10 proc., a także 15 proc. zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2. Ich ślad akustyczny jest również o 50 proc. niższy.
Odnowa floty to pierwszy krok redukcji emisji CO2 ze skutkiem natychmiastowym. Obok stosowania zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) jest to jeden z filarów trajektorii dekarbonizacji całej grupy, której celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. i -50 proc. emisji CO2 na pasażera/km do 2030 r., czyli -15 proc. w wartościach bezwzględnych.
Flota grupy TransaviaFlota Transavia Netherlands oraz Transavia France, składa się ze 107 boeingów 737: czterech B737-700 oraz 103 B737-800. Linie oczekują na dostawy nowych airbusów A320neo i A321neo oraz 20 używanych boeingów B737-800.