Linie lotnicze Ryanair ogłosiły rekordowy rozkład rejsów z Katowic na tegoroczny sezon letni. Niskokosztowiec z Irlandii zaoferuje w sumie ponad 160 lotów tygodniowo na 20 trasach, w tym pięciu nowych.
Tani przewoźnik z Zielonej Wyspy zbazuje trzeci już samolot w Pyrzowicach, co pozwoli uruchomić połączenia do Alicante, Bari, na Maltę, do portu Rzym-Fiumicino i Zadaru.
Ryanair prognozuje, że dzięki temu obsłuży w 2024 roku milion pasażerów na górnośląskim lotnisku. To o połowę więcej aniżeli przed rokiem. Ceny biletów do nowych destynacji rozpoczynają się już od 129 złotych, ale promocja obowiązuje tylko przez najbliższe trzy dni.
– W tym roku Ryanair zainwestuje rekordową kwotę 4,2 mld dolarów w Polsce, zapewniając wzrost, poza jednym zauważalnym wyjątkiem, a mianowicie Modlinem. Potwierdzamy swój status największej linii lotniczej w Polsce, podczas gdy inne linie lotnicze nie są w stanie przywrócić przedpandemicznych połączeń lub generować wzrostu – podkreślił Jason McGuinness, dyrektor handlowy Ryanaira.
– Ryanair to jedyne linie lotnicze, która realnie rosną w Polsce i Europie. Ogłaszamy rekordowy rozkład lotów na sezon letni 2024 dla Katowic, z 20 trasami, w tym pięcioma nowymi ekscytującymi destynacjami na lato. To Alicante, Bari, Malta, Rzym i Zadar. Poprze dodanie kolejnej maszyny zwiększymy naszą flotę bazową w Katowicach do trzech samolotów, wspierając ponad 800 miejsc pracy w regionie – zaznaczył McGuinness.
– Podczas gdy Ryanair kontynuuje inwestycje, rozwój tras i ruchu w Katowicach oraz w całej Polsce,
Modlin straci dziesięć połączeń, dwa samoloty i będzie miał o 20 proc. mniej ruchu. To prowadzi do utraty ponad 1 mln miejsc w samolotach w tym roku. Winę za to ponosi bezpośrednio zespół zarządzający lotniskiem Modlin, który nie zainwestował w efektywną rozbudowę terminala ani nie wprowadził konkurencyjnych opłat lotniskowych, jak robią to inne lotniska w Europie i w Polsce. Bezczynność zespołu zarządzającego lotniskiem Modlin będzie miała długoterminowe konsekwencje dla ruchu, turystyki i miejsc pracy w regionie mazowieckim. Wzywamy akcjonariuszy lotniska do pilnej interwencji lub ryzyka dalszej utraty połączeń, miejsc pracy i korzyści ekonomicznych dla region – podsumował dyrektor handlowy Ryanaira.
– Jestem przekonany, że pięć nowych kierunków Ryanaira z Katowice Airport będzie cieszyło się dużym zainteresowaniem, szczególnie, że są to trasy na południe Europy. Rozwój bazy Ryanaira na katowickim lotnisku jest możliwy m.in. dzięki odpowiedniej przepustowości infrastruktury portu, a wiemy, że ma to duże znaczenie dla naszych partnerów. W 2028 roku oddamy do użytku nowy terminal pasażerski, co pozwoli utrzymać wysoki poziom przepustowości w Katowice Airport – dodał Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.