Partner serwisu
Prawo i polityka

Turcja nie obsłuży rosyjskich i białoruskich samolotów? Rośne presja z Waszyngtonu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Turcja nie obsłuży rosyjskich i białoruskich samolotów? Rośne presja z Waszyngtonu
fot. unsplash
Stany Zjednoczona naciskają na tureckie firmy z branży obsługi naziemnej, by te wymówiły umowy o serwisowaniu rosyjskich i białoruskich samolotów. Największa firma miała ostrzec o takiej możliwości zainteresowanych przewoźników, informuje serwis Middle East Eye.

Od rozpoczęcia rosyjskiej inwazji na Ukrainę i objęciu Rosji sankcjami przez Unię Europejską oraz Stany Zjednoczone, Turcja, która nie przyłączyła się do sankcji, stała się dla rosyjskich podróżnych jednym z okien na świat. Jak informują media, władze w Waszyngtonie starają się jednak wpłynąć na tureckie firmy, by te zaprzestały obsługi naziemnej samolotów z Rosji, komplikując w ten sposób rosyjskie operacje lotnicze.

Tureckie firmy pod presją

Wiele wskazuje na to, że Stany Zjednoczone użyły przekonywujących argumentów, gdyż firma Havas, największy turecki operator handlingowy, miała ostrzec linie lotnicze z Rosji, iż może zaprzestać obsługi samolotów zachodniej produkcji z powodu sankcji wprowadzonych w odpowiedzi na inwazję Rosji na Ukrainę, donoszą tureccy informatorzy Middle East Eye. Podobną informację o tym, że we wtorek firma Havas wysłała list z ostrzeżeniem podpisany przez dyrektora generalnego Mete Erna do linii lotniczych z Rosji i Białorusi, przekazał w czwartek rosyjski serwis RBC. Na liście znalazło się 170 samolotów należących do linii lotniczych Aerofłot, Rossija, S7, Utair Airlines, Red Wings, Nordwind, oraz Yamal, jak również białoruskiego przewoźnika narodowego Belavia. 

Z informacji informatorów MEE wynika, iż władze firmy Havas nie podjęły jeszcze ostatecznej decyzji o wstrzymaniu obsługi samolotów rosyjskich przewoźników, jednak jeśli Stany Zjednoczone zdecydują się na wpłynięcie na tureckie firmy, to najprawdopodobniej te postąpią zgodnie z amerykańskimi zaleceniami. Na razie przedstawiciele Havas prowadzą konsultacje z liniami lotniczymi z Rosji.

Stany Zjednoczone ostrzegają

W ubiegłym tygodniu Stany Zjednoczone ostrzegły władze Turcji oraz turecki sektor prywatny, iż zaopatrywanie rosyjskich i białoruskich operatorów w paliwo lub części zamienne do samolotów amerykańskiej produkcji może narazić osoby zaopatrujące na grzywny, utratę licencji eksportowych, a nawet na karę pozbawienia wolności. Ostrzeżenie to zostało powtórzone w tym tygodniu podczas wizyty Briana Nelsona, przedstawiciela Departamentu Skarbu Stanów Zjednoczonych w Turcji. Nelson ostrzegł również przedsiębiorstwa oraz banki, iż powinny unikać transakcji związanymi z transferami tzw. technologii podwójnego zastosowania, które mogą być użyte przez siły zbrojne Rosji.

Turcja potępiła rosyjską inwazję na Ukrainę i dostarczała władzom w Kijowie zaawansowane uzbrojenie, takie jak drony i inny sprzęt, jeszcze zanim Ukraina zaczęła otrzymywać uzbrojenie z Zachodu, jednak władze w Ankarze nie przyłączyły się do sankcji przeciwko Rosji. Turecki władze zastrzegały jednak, iż nie pozwolą na to, by ich kraj stał się miejscem obchodzenia zachodnich sankcji, przypomina MEE.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Oro Navigacija: Wojna zabrała nam połowę przychodów

Biznes i przemysł

Oro Navigacija: Wojna zabrała nam połowę przychodów

Łukasz Malinowski 28 października 2024

Syberia kluczem rentowności Dalekiego Wschodu. Agonia linii z UE

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Ukraina. Pierwszy pociąg ponownie dotarł do Chersonia

Pasażer i linie lotnicze

Ukraina. Pierwszy pociąg ponownie dotarł do Chersonia

Jakub Rösler 21 listopada 2022

Rosja: Mobilizacja nie oszczędzi pracowników linii lotniczych?

Prawo i polityka

Ukrzaliznycia i Orlen dostarczą paliwa dla gospodarki Ukrainy

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Oro Navigacija: Wojna zabrała nam połowę przychodów

Biznes i przemysł

Oro Navigacija: Wojna zabrała nam połowę przychodów

Łukasz Malinowski 28 października 2024

Syberia kluczem rentowności Dalekiego Wschodu. Agonia linii z UE

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Ukraina. Pierwszy pociąg ponownie dotarł do Chersonia

Pasażer i linie lotnicze

Ukraina. Pierwszy pociąg ponownie dotarł do Chersonia

Jakub Rösler 21 listopada 2022

Rosja: Mobilizacja nie oszczędzi pracowników linii lotniczych?

Prawo i polityka

Ukrzaliznycia i Orlen dostarczą paliwa dla gospodarki Ukrainy

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5