Linia Turkish Airlines poinformowała, że podjęła decyzję o przejęciu części floty B737-800 AnadolutJet w zastępstwie za uziemione maszyny B737 MAX. Turecki przewoźnik negocjuje także z Airbusem szybsze dostawy zamówionych A321neo.
Tymczasowe rozwiązanie
Turkish Airlines wypełniły tymczasowo lukę 12 boeingów B737 MAX w swojej flocie, które zostały uziemione 23 marca br., 12 samolotami B737-800 AnadoluJet. Loty tej regionalnej linii na niektórych trasach zostały odwołane, a na pozostałych zmniejszono częstotliwości. Samoloty AnadoluJet zostały w ostatnich dniach przebazowane na nowe lotnisko w Stambule. Brak 12 samolotów od ponad 3 miesięcy był bardzo odczuwalny przez turecką linię, która do tej pory była zmuszona skasować kilkadziesiąt rejsów, w tym także kilka lotów do Warszawy. Nowa decyzja pozwoli Turkishowi w szczycie sezonu letniego wykonać prawie wszystkie rejsy bez większych zakłóceń lub odwołań.
AnadoluJet to turecka regionalna linia lotnicza z siedzibą w Ankarze. Spółka założona w 2008 r. jest w pełni zależną od Turkish Airlines i obsługuje loty krajowe do 42 miast w Turcji i na Cyprze Północnym. Jej dwie główne bazy znajdują się w Ankarze oraz Stambule (lotnisko Sabiha Gökçen). Obecna flota AnadoluJet to 35 boeingów B737-800.
Duże zamówienie Turkisha
Turkish zamówił w latach 2013-2014 łącznie 75 boeingów B737 MAX: 65 B737 MAX 8 oraz 10 większych B737 MAX 9. Do końca lutego Boeingowi udało się dostarczyć 12 MAX-ów do tureckiej linii: 11 B737 MAX 8 oraz jednego B737 MAX 9. Jest to także jedno z większych zamówień B737 MAX przez linię lotniczą. Oprócz MAX-ów przewoźnik także zamówił 92 A321neo,z których na razie tylko siedem jest dostarczonych, a sam przewoźnik negocjuje z Airbusem przyśpieszenie ich dostaw. Jest szansa, że do końca tego roku przewoźnik odbierze jeszcze 10 takich samolotów.
Problemy B737 MAX