Partner serwisu
Biznes i przemysł

T’way Airlines oraz Air Premia dołączą do Star Alliance?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
T’way Airlines oraz Air Premia dołączą do Star Alliance?
fot. Air Premia, T’Way Air
Południowokoreańskie linie lotnicze Air Premia i T’Way chcą dołączyć do Star Alliance, aby wypełnić lukę powstałą po spodziewanym odejściu z sojuszu Asiana Airlines, które związane jest z mariażem z Korean Air, które są członkiem konkurencyjnego sojuszu SkyTeam.

Fuzja Korean Air z Asiana Airlines miał być szybki i sprawny. Na przeszkodzie stanęły organy regulacyjne ze Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej oraz Europy, które wszczęły szczegółowe dochodzenia, które ma ustalić, czy planowany mariaż nie zakłóci konkurencji na dwóch lukratywnych rynkach lotniczych: Korea Południowa – Europa i Korea Południowa – Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. Do finalizacji przejęcia brakuje już stosunkowo niewiele – zgody organu antymonopolowego z USA – gdyż Komisja Europejska ostatecznie zgodziła się na fuzję dwóch koreańskich przewoźników lotniczych.

Dwie linie wypełnią lukę?

Zgoda Amerykanów, oprócz finalizacji umowy, wywoła skutek w postaci opuszczenia Star Alliance’u przez Asiana Airlines, gdyż Korean Air jest przewoźnikiem, który jest członkiem-założycielem konkurencyjnego sojuszu, SkyTeam. Powstały w 2020 roku sojusz zrzesza obecnie 19 przewoźników lotniczych z Afryki, Ameryki Południowej, Azji i Europy.

Koreańskojęzyczny portal Asian Economy donosi, że Air Premia oraz T’way Airlines są zainteresowane dołączeniem do sojuszu, w którym członkiem są Polskie Linie Lotnicze. Obaj koreańscy operatorzy zaczęli przygotowywać grunt pod przyłączenie się do sojuszu, który wymaga od przewoźników członkowskich spełnienia określonych wymagań w zakresie operacyjnych, flotowych i sieciowych, bezpieczeństwa, a także pełnego członkostwa w Międzynarodowym Zrzeszeniu Przewoźników Lotniczych (IATA). Star Alliance wymaga od przyszłych członków także posiadania „funkcjonalnego” programu lojalnościowego. Obecnie żadne linie lotnicze nie są w stanie spełnić pełnego zestawu wymagań.

Asian Economy zauważa, że chociaż Air Premia posiada wymagany program lojalnościowy, to nie posiada członkostwa w IATA. Z kolei T'way Airlines są członkiem Zrzeszenia, lecz nie mają programu lojalnościowego. Obaj przewoźnicy znajdują się również w stanie erozji kapitału, w wyniku której skumulowane deficyty i długi uszczuplają przyszłe zyski i kapitał. W czasie, kiedy rynek północnoazjatycki, z opóźnieniem, wychodzi z kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, obie koreańskie linie zaczęły publikować kwartalne wyniki operacyjne.

Hybrydowy przewoźnik

Air Premia to linie, które rozpoczęły świadczenie regularnych operacji w 2021 roku, obsługujące flotę pięciu boeingów 787-9. Początkowo stylizując się na przewoźnika hybrydowego średniej klasy – linie wykazywały, m.in. poprzez instalację sieci Wi-Fi, przyłączeniem się do programu PreCheck TSA, czy wprowadzeniem ulepszonego serwisu – chęci stania się operatorem oferującym pełen zakres usług.
Linie w br. spodziewają się pozyskać dwa kolejne B787-9, jak również wyleasingować od Korean Air czterech kolejnych Dreamlinerów. Nowe samoloty mają pozwolić na zwiększenie liczby lotów do Stanów Zjednoczonych. Rynek lotów Korea Południowa – USA jest bardzo lukratywny, a uzyskanie praw przelotowych prze Air Premię jest efektem ubocznym fuzji Korean Air i Asiana Airlines. Zarząd Air Premia ma nadzieję, że do końca dekady flota „Liniowców Marzeń” w barwach przewoźnika urośnie do 20 samolotów.

Tanie linie

T’Way Air to południowokoreański niskokosztowy przewoźnik lotniczy, który ostatnimi czasy przechodzi transformacje, aby stać się liniami hybrydowymi. Zmiana modelu operacyjnego ma pozwolić na znaczne rozszerzenie sieci bezpośrednich połączeń lotniczych. Dzięki flocie składającej się z 31 samolotów – trzech A330-300, dwóch B737 MAX 8 i 26 B737-800 – T'way Airlines latają do 41 lotnisk w 16 krajach i ściśle przestrzegają niskokosztowego modelu operacyjnego.

Chociaż Air Premia – w wyniku fuzji Korean Air i Asiana Airlines – zamierza przejąć część usług flagowego operatora z Seulu w USA, to tanie linie lotnicze spodziewają się wkrótce rozpocząć loty do czterech lotnisk na terytorium Unii Europejskiej. Rejsy do m.in. chorwackiego miasta stołecznego będą realizowane z międzylądowaniem w Biszkeku w Kirgistanie, gdyż realizujący loty A330-300, ze względu na niemożność przelotu nad Syberią, może mieć problemy w pokonaniu trasy, w kierunku zachodnim, non-stop.

W ostatnim czasie mieliśmy możliwość lotu liniami T’way Air. Sprawdzaliśmy usługi przewoźnika na najbardziej popularnej trasie lotniczej świata. Boeingiem 737-800 polecieliśmy z wyspy Czedżu do Seulu. Położona na południe od półwyspu koreańskiego wulkaniczna wyspa, która słynie z upraw m.in. mandarynek, traktowana jest przez lokalną społeczność za koreańskie „Hawaje”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tanie loty Ryanair w ramach pakietów wakacyjnych eSky

Pasażer i linie lotnicze

Tanie loty Ryanair w ramach pakietów wakacyjnych eSky

Ryanair Polska 10 maja 2024

PLAY zwiększyły oferowanie i mają za sobą udany kwiecień

Pasażer i linie lotnicze

Buzz: 133 mln złotych zysku netto w 2023

Pasażer i linie lotnicze

Buzz: 133 mln złotych zysku netto w 2023

Mateusz Kieruzal 10 maja 2024

Zobacz również:

Paryż: Nowy salon Star Alliance na lotnisku CDG (zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

Paryż: Nowy salon Star Alliance na lotnisku CDG (zdjęcia)

Redakcja/inf. pras. 15 października 2023

Salonik Star Alliance w Los Angeles po raz czwarty z rzędu z nagrodą

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Tanie loty Ryanair w ramach pakietów wakacyjnych eSky

Pasażer i linie lotnicze

Tanie loty Ryanair w ramach pakietów wakacyjnych eSky

Ryanair Polska 10 maja 2024

PLAY zwiększyły oferowanie i mają za sobą udany kwiecień

Pasażer i linie lotnicze

Buzz: 133 mln złotych zysku netto w 2023

Pasażer i linie lotnicze

Buzz: 133 mln złotych zysku netto w 2023

Mateusz Kieruzal 10 maja 2024

Zobacz również:

Paryż: Nowy salon Star Alliance na lotnisku CDG (zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

Paryż: Nowy salon Star Alliance na lotnisku CDG (zdjęcia)

Redakcja/inf. pras. 15 października 2023

Salonik Star Alliance w Los Angeles po raz czwarty z rzędu z nagrodą

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5