Linie lotnicze Norse Atlantic Airways poinformowały w oficjalnym komunikacie o obsłużeniu w marcu bieżącego roku 85 652 pasażerów. Średni wskaźnik wypełnienia samolotów w porównaniu z tym samym miesiącem 2023 roku wzrósł o 22 proc. do poziomu 82 proc.
Nordycki niskokosztowiec dalekiego zasięgu zrealizował w marcu 324 operacje lotnicze i eksploatował dwanaście z piętnastu swoich szerokokadłubowców. Punktualność, mierzona liczbą rejsów, startujących w ciągu kwadransa od zaplanowanej wcześniej godziny odlotu, osiągnęła w trzecim miesiącu bieżącego roku pułap 73 proc.
Piętnaście boeingów dwóch wersji (787-8 i 787-9) nordyckiego przewoźnika dociera aktualnie na dwanaście lotnisk, oferując rejsy transatlantyckie z pięciu europejskich portów (Berlin, Londyn-Gatwick, Oslo, Paryż-CDG i Rzym-Fiumicino), do siedmiu lotnisk w USA (Boston, Los Angeles, Nowy Jork, Miami, Orlando, Waszyngton i San Francisco). Pod koniec lata bieżącego roku do północnoamerykańskich destynacji dołączy jeszcze
Las Vegas.
Więcej rejsów z Paryża, Oslo i Londynu
Pod koniec ubiegłego roku nordycki niskokosztowiec ogłosił uruchomienie
trzeciej transatlantyckiej trasy ze stolicy Francji. Jesienią rozkład lotów z Oslo rozszerzyło połączenie do Bangkoku, natomiast z Londynu-Gatwick podróżni będą mogli polecieć na Barbados i Jamajkę.
Wyjątkowym wydarzeniem dla Norse Atlantic Airways w ubiegłym roku był
rejs czarterowy na Antarktydę dla Norweskiego Instytutu Polarnego. Droga Dreamlinera niskokosztowca wiodła „na zamarzniętą pustynię” z Oslo przez południowoafrykański Kapsztad, a samolotem lecieli naukowcy oraz niezbędne do funkcjonowania zaopatrzenie antarktycznej stacji badawczej Troll.
Historyczne lądowanie boeinga 787 na Antarktydzie przyciągnęło uwagę wielu mediów na świecie. Bjorn Tore Larsen, dyrektor generalny i założyciel Norse Atlantic Airways, oprócz poczucia dumy z tego osiągnięcia, był przekonany, że przełoży się to również na większe zainteresowanie usługami czarterowymi nordyckiego niskokosztowca. To potwierdziło się bardzo szybko, bowiem już w grudniu tani przewoźnik wykonał 22 takie usługi, w lutym liczba zrealizowanych czarterów nordyckiego niskokosztowca wzrosła do 30, natomiast w marcu odnotowano ich już 46. Ponadto świetnie sprzedają się bilety na kolejne miesiące, jak zapewnia Tore Larsen.
Ateny nowym kierunkiem
Norse Atlantic Airways rozpoczęły także sprzedaż biletów na
nową trasę łączącą Ateny z nowojorskim portem JFK. Ceny rejsów zaczynają się od 239 euro w jedną stronę. Loty zaplanowano maksymalnie pięć razy w tygodniu, począwszy od 30 maja aż do 26 października 2024 roku. Oferta niskokosztowego nordyckiego przewoźnika dalekiego zasięgu to odpowiedź na rosnące zainteresowanie Amerykanów poznawaniem krajobrazów i kultury Grecji.