Linie lotnicze Norwegian Air obsłużyły w październiku bieżącego roku 1 203 205 pasażerów – poinformował w oficjalnym komunikacie nordycki przewoźnik. Nigdy wcześniej od wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 z usług skandynawskiego niskokosztowca nie skorzystało tak wielu podróżnych.
Wyniki z dziesiątego miesiąca 2021 roku oznaczają więcej o blisko 900 tys. pasażerów w odniesieniu do analogicznego okresu z 2020 roku.
Przychód mierzony w pasażerokilometrach (RPK) wzrósł o 340 proc. Oferowanie (ASK) było większe o 195 proc. Wskaźnik wypełnienia samolotów osiągnął poziom 82,7 proc. To oznacza z kolei wzrost o 27 punktów procentowych w porównaniu z październikiem 2020 roku.
Norwegian Air eksploatowały w minionym miesiącu 48 samolotów, które obsługiwały połączenia nie tylko w Skandynawii, ale także w innych regionach Starego Kontynentu. Zrealizowano 99,9 proc. regularnych rejsów. Ponad 88 proc. z nich odleciało na czas.
– Szósty miesiąc z rzędu odnotowujemy wzrost liczby pasażerów. Bardzo się cieszymy, że popyt na podróże lotnicze nadal jest wysoki w momencie wejścia w sezon zimowy. Obserwujemy także wzrosty rezerwacji w naszej europejskiej sieci połączeń – ujawnił Geir Karlsen, prezes Norwegian Air.
Wcześniej nordycki przewoźnik informował o zysku w trzecim kwartale 2021 roku w wysokości ponad 17 mln euro. Dla porównania w tym samym okresie ubiegłego roku zanotowano stratę przekraczającą 100 mln euro. Więcej pisaliśmy o tym w
TYM TEKŚCIE.