W listopadzie, pierwszym miesiącu sezonu zimowego, warszawski port obsłużył 1 mln 382 tys. pasażerów. Osiągnięte wyniki przewyższyły prognozy, a stołeczne lotnisko wprowadza wiele rozwiązań, aby podróżni, mimo zmniejszającej się przepustowości, oszczędzali czas i czuli się komfortowo.
Od początku roku warszawski port odprawił ponad 17,1 mln pasażerów. Zdecydowana większość obsługiwanych pasażerów, bo ponad 10,5 mln, w 2023 roku skorzystała z połączeń międzynarodowych w krajach w strefie Schengen. W okresie od stycznia do listopada Lotnisko Chopina obsłużyło ponad 64 proc. pasażerów w ruchu rozkładowym, 22 proc. pasażerów skorzystało z połączeń niskokosztowych, a blisko 14 proc. z połączeń czarterowych. Najwięcej osób, bowiem 52136, podróżowało w poniedziałek, 6 listopada.
Do pięciu najpopularniejszych kierunków wybieranych przez pasażerów od początku roku należały: Londyn, Paryż, Antalya, Amsterdam oraz Frankfurt. Natomiast w samym listopadzie najwięcej pasażerów odprawiono na rejsy do: Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch i Francji.
Lotnisko Chopina może pochwalić się rekordowo dobrymi wynikami w obsłudze cargo. W samym listopadzie obsłużyło ponad 9,3 tys. ton ładunków, a od początku roku prawie 95 tys. ton, zanotowało wzrost o 6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku.
Wraz z początkiem listopada Lotnisko Chopina wprowadziło kilka nowych udogodnień dla pasażerów. Tuż przy punkcie informacyjnym w strefie AB terminala pojawiła się drukarka. Samoobsługowy punkt drukowania dostępny jest przez całą dobę, wydruk jednej strony A4 w kolorze czarno-białym kosztuje 1 zł.
Kolejną usługą jest „foliarka” do owijania bagażu. Maszyna foliująca znajduje się w strefie CDE terminala. Urządzenie obsługiwane jest przez pracownika punktu, a ceny zabezpieczenia bagażu zaczynają się od 59 zł i zależne są od jego wielkości.
Nowością jest także kompleksowa usługa parkowania Valet Parking, w ramach której samochodem pasażera na czas jego lotniczej podróży zajmują się wyznaczeni pracownicy firmy parkingowej. Aby z niej skorzystać należy dokonać rezerwacji online na stronie Lotniska Chopina w zakładce Parkingi. Dla tych, którzy chcą skorzystać z tradycyjnej formy parkowania, warszawskie lotnisko udostępnia od bieżącego roku ponad 300 dodatkowych miejsc parkingowych i postojowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.