Partner serwisu
Biznes i przemysł

UE: Jest zgoda na wet lease z USA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
UE: Jest zgoda na wet lease z USA
Norwegian
Unia Europejska zgodziła się na zniesienie restrykcji uniemożliwiających podmiotom spoza jej obszaru wynajmu samolotów wraz z załogami. Tym samym możliwe będzie pozyskiwanie maszyn w ramach tzw. wet lease ze Stanów Zjednoczonych.

Jak informuje Reuters europejskie rządy (poza członkami UE zrobiły to także Islandia i Norwegia) zgodziły się na zniesienie obostrzeń ograniczającym podmiotom spoza UE leasingowanie samolotów wraz z załogami. Rozmowy trwały od maja 2017 roku i zakończyły się podpisaniem stosownego porozumienia 27 sierpnia tego roku. Wcześniejsze ograniczenia miały charakter jednostronny – firmy z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) mogły oferować swoje usługi na rynku amerykańskim.

USA wprawdzie nie wprowadziło podobnych ograniczeń, ale utrudniało przewoźnikom z EOG obsługę tras do Stanów z wykorzystaniem samolotów pozyskanych w trybie najmu.

– Liczba leasingów ACMI na rynku transatlantyckim nie jest bardzo duża, ale tego typu pozyskiwanie samolotów jest dla niektórych przewoźników bardzo ważnym elementem modelu biznesowego. Porozumienie to ulga przede wszystkim dla Norwegiana, który dość powszechnie stosuje długoterminowe leasingi w obrębie grupy (np. Norwegian Air Sweden obsługuje rejsy transatlantyckie dla norweskiej linii z Barcelony, a Norwegian UK z Amsterdamu i Madrytu) oraz Aer Lingus, który leasinguje boeingi 757 od ASL Airlines. Porozumienie niewątpliwie otworzy drogę do zwiększenia tego typu leasingów i tym samym zwiększy elastyczność przewoźników na rynku transatlantyckim – mówi Dominik Sipiński, analityk lotniczy ch-aviation i Polityki Insight.

– Nie spodziewam się wielkiego wzrostu liczby długoterminowych leasingów przez duże linie od przewoźników spoza ich grup kapitałowych – tego typu porozumienia są zwykle stosowane jako rozwiązania tymczasowe, które mieściły się w dotychczasowym limicie czasu trwania leasingów. Zniesienie ograniczeń może dać nowe szanse rozwojowe mniejszym przewoźnikom specjalizującym się w leasingach długoterminowych – dodaje.

Z możliwości jakie daje wet lease często korzysta nasz narodowy przewoźnik. Po uziemieniu MAX-ów oraz w czasie licznych usterek silników Dreamlinerów LOT decydował i nadal decyduje się na wynajmowanie samolotów. Na chwilę obecną zmiany w przepisach, o których mowa w artykule go jednak nie dotyczą.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przejęcie Widerøe przez Norwegiana staje się faktem

Pasażer i linie lotnicze

Przejęcie Widerøe przez Norwegiana staje się faktem

Mateusz Kieruzal 24 grudnia 2023

Listopad nieznacznie słabszy niż przed rokiem w Norwegian

Pasażer i linie lotnicze

Rekordowe ceny wynajmu używanych samolotów

Biznes i przemysł

Rekordowe ceny wynajmu używanych samolotów

Mateusz Kieruzal 15 grudnia 2022

Polski leasing lotniczy ma szansę na sukces?

Biznes i przemysł

Polski leasing lotniczy ma szansę na sukces?

Emilia Derewienko 04 stycznia 2018

Zobacz również:

Przejęcie Widerøe przez Norwegiana staje się faktem

Pasażer i linie lotnicze

Przejęcie Widerøe przez Norwegiana staje się faktem

Mateusz Kieruzal 24 grudnia 2023

Listopad nieznacznie słabszy niż przed rokiem w Norwegian

Pasażer i linie lotnicze

Rekordowe ceny wynajmu używanych samolotów

Biznes i przemysł

Rekordowe ceny wynajmu używanych samolotów

Mateusz Kieruzal 15 grudnia 2022

Polski leasing lotniczy ma szansę na sukces?

Biznes i przemysł

Polski leasing lotniczy ma szansę na sukces?

Emilia Derewienko 04 stycznia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5