Ukraiński rząd zatwierdził finansowanie budowy kolei do międzynarodowego lotniska Boryspol. Realizacja projektu rozpoczęła się w kwietniu, ma zająć 13 miesięcy, a jego koszt to 583,238 mln UAH (82,4 mln zł).
Zgodnie z projektem zaakceptowanym przez ukraiński rząd, same roboty budowlane kosztowałyby 428 478 milionów UAH (60,5 mln zł). Łączna długość odcinka między stacją Kyiv Pasazhysky a lotniskiem Boryspol wynosi 37,4 km. Co ciekawe, prace nad realizacją połączenia
trwają od kwietnia tego roku i są prowadzone w ekspresowym tempie. Prawdopodobnie Koleje Ukraińskie (UZ) rozpoczęły realizację na własne ryzyko, nie czekając na ostateczne zatwierdzenie finansowania przez rząd.
Projekt podzielono na dwa etapy. Oczekuje się, że pierwszy etap będzie kosztować 502,95 mln UAH (71 mln zł). W ciągu sześciu miesięcy powstanie 3,7 km torów kolejowych, jedna nowa stacja i 272-metrowego wiaduktu nad drogą szybkiego ruchu Kijów – Charków. Powstaną też perony z zadaszeniem przy lotnisku. Drugi etap projektu szacowany jest na 80,3 miliona UAH (11,3 mln zł) i zrealizowany zostanie w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy. Będzie on polegał na budowie kolejnego przystanku kolejowego wraz z wysokim peronem, długim na 160 metrów.
Pociągi będą kursować z głównego dworca Kijów Centralny, zatrzymując się na przystankach Wydubyczi, Darnycia i w rejonie estakady nad drogą do Charkowa. Połączenie
będzie obsługiwać 11 szynobusów Pesy 620M i
dwa dwuczłonowe pociągi 630M, również dostarczone przez polskiego producenta. Czas przejazdu między stacjami końcowymi wyniesie 35-40 minut. Według szacunków w 2019 r.
z połączenia skorzysta 3 mln podróżnych, a wartość ta wzrośnie do 4,4 mln w 2021 r.