Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

ULC Chin prezentuje dane nt. ubiegłorocznego rozwoju krajowej branży lotniczej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
ULC Chin prezentuje dane nt. ubiegłorocznego rozwoju krajowej branży lotniczej
fot. Tomasz Śniedziewski
Urząd Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC) wydał „Biuletyn statystyczny rozwoju rynku lotnictwa cywilnego w 2018 r.”, który podsumowuje rozwój branży z punktu widzenia 12 aspektów, takich jak rozwój lotnictwa komercyjnego, general aviation, dochodowość transportu, dochodowość ekonomiczna, edukacja czy innowacja technologiczna. 

Doskonałe wyniki przewozów pasażerskich i wciąż wysokie wzrosty przewozów cargo 

Jak czytamy w biuletynie statystycznym, w 2018 r. branża lotnicza w Chinach odnotowała łączny wynik przewozowy na poziomie ponad 120,6 mld tonokilometrów, co stanowi 11,4 proc. wzrost w stosunku r/r. Przewozy pasażerskie (RPK) wzrosły o 12,6 proc., osiągając poziom ponad 1071,2 mld pasażerokilometrów, natomiast przewozy cargo oraz poczty (RTK) wzrosły o 7,8 proc., wynosząc 26,25 mld tonokilometrów. 

W ubiegłym roku chińska branża lotnicza obsłużyła ponad 611,7 mln pasażerów, co oznacza 10,9 proc. wzrost w porównaniu z 2017 r. Wolniejsze, 4,6 proc. tempo wzrostu, branża odnotowała w przypadku przewozów cargo i poczty, ogółem przewożąc w 2018 r. 7,38 mln ton. Komercyjne linie lotnicze wykonały w ubiegłym roku 11,53 mln godzin lotów oraz 4,69 mln operacji, odpowiednio o 8,9 proc. i 7,6 proc. więcej niż przed rokiem. 

Rośnie siatka połączeń i wzrastają przychody branży 

Z końcem 2018 r. w Chinach zarejestrowanych było 60 linii lotniczych, dokładnie 3639 samolotów oraz 4945 tras lotniczych, łączące 230 kierunków w Chinach (z wyłączeniem Hongkongu i Makau oraz, jak czytamy w Biuletynie, Tajwanu) z 165 kierunkami zagranicznymi w 65 krajach na świecie. W ubiegłym roku, łącznie 235 certyfikowanych portów lotniczych w Chinach obsłużyło 1,265 mld pasażerów, o 10,2 proc. więcej niż w 2017 r., oraz 11,088 mln operacji, 8,2 proc. więcej niż rok wcześniej. 

Średnie dzienne wykorzystanie zarejestrowanego samolotu komercyjnego wynosiło 9,36 godz., a średni współczynnik wypełnienia (LF) na lotach rozkładowych wynosił 83,2 proc., co przełożyło się na przychody w wysokości 1,01425 biliardów juanów (prawie 0,15 bilionów dolarów), o 18,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. 

Wzrosty w sektorze General Aviation i w sektorze dronów 

W 2018 r., w sektorze General Aviation w Chinach, na pokładach prawie 2,5 tys. zarejestrowanych statków powietrznych należących do 422 aeroklubów, wylatanych zostało łącznie 937,1 tys. godz. nalotu, o 11,9 proc. więcej niż w roku poprzedzającym. Tempa nabierał także rozwój bezzałogowych statków powietrznych  – do końca 2018 r. w Państwie Środka wydanych było ponad 44,5 licencji operatorów UAS. Liczba zarejestrowanych dronów wynosiła 287 tys., a liczba nalotu komercyjnego wykonanego przez bezzałogowe statki powietrzne to 370 tys. godz. 

Dobre wyniki bezpieczeństwa i regularności operacji 

Wraz ze wzrostem przewozów, ciągłej poprawie ulegały także zarządzanie bezpieczeństwem oraz efektywność operacji w lotnictwie cywilnym, zapewnia CAAC. Z końcem 2018 r. minęło 100 miesięcy operacji bez wypadku, w ciągu których wylatanych zostało 68.36 mln godzin. Z końcem roku, chińska branża lotnicza świętowała także rekord 16 lat i 8 miesięcy bez wypadku, który byłby spowodowany czynnikiem ludzkim. 

Ubiegły rok przyniósł także poprawę punktualności lotów (OTP). Współczynnik regularności operacji krajowych przewoźników wynosił 80.13 proc., natomiast średni czas opóźnienia lotu został zredukowany z 15 min do 9 min. 

Poprawia się komfort pasażerów 

Podczas gdy ubiegły rok był kolejnych rokiem rozwoju branży lotniczej w Chinach, powody do zadowolenia mieli nie tylko inwestorzy linii lotniczych, ale także pasażerowie, zapewnia CAAC. Z końcem 2018 r. 229 portów lotniczych Państwa Środka umożliwiało korzystanie z rozwiązania „TravelSky Pass”, podczas gdy 32 lotniska świadczył w pełni elektroniczną procedurę boardingu na lotach krajowych, z którego to rozwiązania skorzystało łącznie 225 mln pasażerów. Już na pokładach samolotów, coraz popularniejsza stawała się usługa bezprzewodowego dostępu do sieci – w nadajniki umożliwiające korzystanie z tego udogodnienia wyposażonych było 301 maszyn latających w barwach 12 linii lotniczych. Ogółem, w 2018 r. do władz lotniczych Chin trafiło prawie 20,8 tys. skarg pasażerów, o 16,2 proc. mniej niż w 2017 r. 

Chińska branża stawia na rozwój kadr i ochronę środowiska 

“Rozwój branży lotniczej potrzebuje silnego wsparcia nauki, edukacji oraz talentów” – czytamy w biuletynie. W 2018 r., uczelnie wyższe oraz instytuty działające pod patronatem CAAC przyjęły ponad 23,1 tys. nowych studentów, zwiększając tym samym łączną liczbę studentów do prawie 73 tys. Władze przeprowadziły także pierwszą selekcję „talentów dla innowacji technologicznej w lotnictwie cywilnym”, w wyniku której wybrały 12 liderów, 32 członków personelu najwyższej klasy oraz 20 zespołów innowacji. 

Z końcem 2018 r. posiadaczami ważnych licencji pilotów liniowych wydanych przez CAAC było prawie 61,5 tys. osób. Zarejestrowanych było także ponad 55,2 tys. licencjonowanych pracowników personelu pokładowego, prawie 7,65 tys. licencjonowanych dyspozytorów oraz prawie 17,8 tys. pracowników personelu technicznego w systemie ATM. 

Poprzedni rok cechował się dużym zaangażowaniem na rzecz zmniejszenia wpływu chińskiej branży na środowisko. Średnie zużycie ropy naftowej w przeliczeniu na tonokilometr wynosiło 0,287 kg, co stanowi 15,6 proc. redukcję w stosunku do 2005 r., czyli punktu odniesienia branży w realizacji celów ochrony środowiska oraz redukcji emisji gazów cieplarnianych. W 2018 r. chińska branża zmniejszyła ilość emisji CO2 o 268 tys. ton za sprawą wymiany pomocniczych zespołów silnikowych APU w samolotach oraz zmianach we flotach pojazdów i urządzeń lotniskowych ze spalinowych na elektryczne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zielona Góra: Początek 2024 roku dwa razy lepszy niż w 2019

Infrastruktura i lotniska

Zielona Góra: Początek 2024 roku dwa razy lepszy niż w 2019

inf. pras. PPL/Lotnisko Zielona Góra-Babimost 08 lutego 2024

Finnair: Blisko 820 tys. pasażerów w styczniu. Niewiele lepiej niż w 2023

Pasażer i linie lotnicze

Rzeszów: Najlepszy styczeń w historii lotniska w Jasionce

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Airbus sprzedał w Chinach 292 samoloty z rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w Chinach 292 samoloty z rodziny A320neo

Avgeek 02 lipca 2022

Chińczycy wystrzelili ostatniego satelitę swojego “GPSa”

Biznes i przemysł

Chiny: Wzrasta zapotrzebowanie na paliwo lotnicze

Biznes i przemysł

Chiny: Wzrasta zapotrzebowanie na paliwo lotnicze

Aleksander Domański 14 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Zielona Góra: Początek 2024 roku dwa razy lepszy niż w 2019

Infrastruktura i lotniska

Zielona Góra: Początek 2024 roku dwa razy lepszy niż w 2019

inf. pras. PPL/Lotnisko Zielona Góra-Babimost 08 lutego 2024

Finnair: Blisko 820 tys. pasażerów w styczniu. Niewiele lepiej niż w 2023

Pasażer i linie lotnicze

Rzeszów: Najlepszy styczeń w historii lotniska w Jasionce

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Airbus sprzedał w Chinach 292 samoloty z rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w Chinach 292 samoloty z rodziny A320neo

Avgeek 02 lipca 2022

Chińczycy wystrzelili ostatniego satelitę swojego “GPSa”

Biznes i przemysł

Chiny: Wzrasta zapotrzebowanie na paliwo lotnicze

Biznes i przemysł

Chiny: Wzrasta zapotrzebowanie na paliwo lotnicze

Aleksander Domański 14 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5