Partner serwisu
Biznes i przemysł

Unical: Demontaż A320neo na części

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Unical: Demontaż A320neo na części
Fot. Unical Aviation
Amerykańska firma Unical Aviation zakupiła airbusy A320neo, aby uruchomić pierwszy w branży program demontażu samolotów z rodziny tego typu na części. Unical, globalny lider w dziedzinie rozwiązań dla rynku wtórnego lotnictwa komercyjnego, chce w ten sposób zaspokajać rosnący popyt na części zamienne do tych popularnych samolotów pasażerskich.

Firma ecube, spółka należąca do Grupy Unical i światowy lider w zakresie przechowywania samolotów i rozwiązań wycofywanych z eksploatacji, przeprowadzi operacje demontażu samolotów, których dostawa rozpocznie się w kwietniu 2025 r. Program ten stanowi ważny krok w strategii Unical mającej na celu zwiększenie dostępności materiałów nowej generacji na rynku wtórnym dla rosnącej floty A320neo. Demontaż ma odbywać się w trzech lokalizacjach: w Arizonie, Hiszpanii i Szkocji.

- Jako pierwsza firma, która rozpoczęła demontaż samolotów A320neo, Unical wyprzedza konkurencję, aby sprostać zmieniającym się potrzebom naszych linii lotniczych i klientów MRO. Aktywa te zostaną wkrótce przekształcone w materiały o wysokim popycie, aby wspierać operatorów na całym świecie opłacalnymi i terminowymi rozwiązaniami na rynku wtórnym - powiedział David Dicken, wiceprezes ds. aktywów w Unical Aviation.

Nie ujawniono liczby kupowanych A320neo, ale wiadomo, że jest ona dwucyfrowa, a maszyny mają być dostarczane przez najbliższe 2 lata. Według pojawiających się informacji, znaczną część A320neo Unical zakupiło od zbankrutowanych indyjskich linii Go First. Do ich upadku przyczyniły się m.in. problemy z silnikami Pratt & Whitney PW1100G. Zmusiły one przewoźnika do uziemienia większości swojej floty samolotów.

Rodzina A320neo stała się jedną z najbardziej rozpowszechnionych platform w lotnictwie komercyjnym, a popyt na wysokiej jakości, nadające się do użytku materiały szybko rośnie. Poprzez proaktywne pozyskiwanie i demontaż tych płatowców, Unical przyspiesza dostępność komponentów nowej generacji na rynku i pomaga skrócić czas realizacji krytycznych czynności konserwacyjnych. A320neo są samolotami zaliczanymi do nowych i nowoczesnych. Jednak z powodu problemów z łańcuchami dostaw i co za tym idzie braku części zamiennych, wiele z nich jest uziemionych przez długie okresy. W tej sytuacji demontaż niektórych z nich stał się opłacalny.

Rodzina A320neo

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP 1A oraz Pratt Whitney napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż A320 poprzedniej generacji.

Łącznie 130 firm leasingowych i linii zamówiło 11 127 maszyn z rodziny A320neo: 57 A319neo, 4 079 A320neo, 6 991 A321neo, co daje około 62 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc. Do tej pory Airbus dostarczył 3 871 maszyn z rodziny A320neo: 30 A319neo, 2 167 A320neo oraz 1 674 A321neo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Biznes i przemysł

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Piotr Bożyk 13 kwietnia 2025

Asiana Airlines przekłada wycofanie ostatniego B767-300

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines wycofały pierwszego wyprodukowanego B737-900

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Biznes i przemysł

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Piotr Bożyk 13 kwietnia 2025

AIX: Airbus i Panasonic wspólnie opracują platformę Connected Aircraft

Biznes i przemysł

COMAC C909 zadebiutował w Laosie

Biznes i przemysł

COMAC C909 zadebiutował w Laosie

Mateusz Kieruzal 13 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Biznes i przemysł

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Piotr Bożyk 13 kwietnia 2025

Asiana Airlines przekłada wycofanie ostatniego B767-300

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines wycofały pierwszego wyprodukowanego B737-900

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Biznes i przemysł

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Piotr Bożyk 13 kwietnia 2025

AIX: Airbus i Panasonic wspólnie opracują platformę Connected Aircraft

Biznes i przemysł

COMAC C909 zadebiutował w Laosie

Biznes i przemysł

COMAC C909 zadebiutował w Laosie

Mateusz Kieruzal 13 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5