Linie lotnicze United Airlines prowadzą rozmowy z Boeingiem w sprawie dodatkowego zamówienia na samoloty wersji 737 MAX. Według doniesień stacji Bloomberg przewoźnik z Chicago zobowiąże się do pozyskania co najmniej 100 odrzutowców.
United Airlines były pierwszymi odbiorcami boeingów 737 MAX. Zamówienie z lipca 2012 roku było piątym spośród największych na odrzutowce tej wersji. Pierwotne zobowiązanie na 185 samolotów skorygowano z czasem do czterdziestu boeingów 737 MAX-8 oraz 79 wersji 737 MAX-9. Więcej wąskokadłubowców najnowszej generacji amerykańskiego producenta zamówiły jeszcze przed pandemią jedynie Southwest Airlines (350), flydubai (251), Lion Air (251) oraz Ryanair (210).
Później
po dwóch katastrofach samolotów i niemal dwuletnim uziemieniu na całym świecie znacząco spadł popyt na boeingi 737 MAX. Dopiero ostatnich kilka miesięcy, kiedy najważniejsze organy regulacyjne globu cofnęły zakazy latania tymi odrzutowcami, dają podstawy do optymizmu. Przewoźnik z Chicago dotychczas nie odebrał póki co dotychczas żadnej z mniejszych maszyn, a jedynie trzydzieści nieznacznie większych.
Zaufanie United Airlines do MAX-ów wciąż jest jednak spore, co potwierdza też
decyzja z marca ubiegłego roku o kupnie kolejnych 25 samolotów tej wersji, mimo wcześniej złożonego solidnego zamówienia na 50 konkurencyjnych airbusów A321XLR. Według źródeł Bloomberga przewoźnik z Chicago zamierza powiększyć flotę jeszcze o co najmniej 100 odrzutowców krajowego producenta, a być może nawet o 150 maszyn. To efekt dużych zniżek oraz innych korzyści finansowych, jakie oferuje aktualnie Boeing w przypadku większych zamówień.
Krajowy producent próbuje zrekompensować sobie także w ten sposób straty jakie poniósł w ostatnich miesiącach, kiedy
duże zamówienie anulowały Norwegian Air, a swoje plany związane z flotą odrzutowców zredukowały również Aeromexico. Pomocną dłoń wyciągają jednak przewoźnicy z Ameryki Północnej.
Southwest Airlines zwiększyły portfel zamówień o 34 samoloty wersji MAX, natomiast
Alaska Airlines o kolejne 23.
Rzecznik United Airlines nie potwierdził doniesień dziennikarzy Bloomberga, chociaż przyznał, że linie lotnicze "nie zarządzają już kryzysem, ale bardziej planują przyszłość". Warto przypomnieć, że czterdzieści zamówionych wcześniej MAX-ów zostanie odebranych jeszcze w tym roku, a kolejnych 54 w przyszłym roku.
Obecna flota United Airlines składa się z aż 828 samolotów: 187 airbusów z rodziny A320, 370 boeingów z rodziny B737, w tym 30 B737 MAX-9, 61 B757, 54 B767, 74 B777-200, 22 B777-300ER, 13 B787-8, 35 B787-9 oraz trzynastu B787-10. Przewoźnik z Chicago oczekuje na dostawę 282 samolotów: 27 airbusów A319, 50 A321XLR, 45 A350, 80 B737 MAX 9, 100 B737 MAX-10, trzech B787-9 oraz jednego B787-10.